Followers

Thursday, March 7, 2013

LabbaikAllah Humma Labbaik


assalamualaikum w.b.t dear readers...


Alhamdulillah dengan rezeki yang dikurniakan-NYA, insyaAllah aku akan berangkat ke Madinah dan Mekah untuk mengerjakan umrah pada Jumaat esok. dengan penuh tawadduk, aku ingin memohon ampun dan maaf sekiranya sepanjang perkenalan kita di alam maya ini, aku ada menyinggung perasaan korang dengan penulisan aku (yang kadang-kadang agak kasar) dalam blog ini. ataupun aku ada buat salah silap dengan korang. maafkan insan yang hina ini. segala yang baik itu datang dari Allah, yang buruk itu dari kekhilafan aku sendiri.

this would be my first time performing umrah. i'm nervous but excited to be HIS guest. plan nak pergi umrah ni timbul pada bulan Syawal yang lepas. mungkin hidayah tu sampai pada bulan tu especially masa bulan Ramadhan yang lepas, aku banyak habiskan masa dengan membaca pasal Kaabah, baik dari segi pembinaan awal kaabah mahupun keajaiban rumah Allah itu. pada masa tu, terdetik hati...."at least sebelum aku mati, aku ingin melihat Kaabah secara depan mata" tapi aku diamkan aja.

then, masa raya tahun lepas entah macamana bila aku suarakan kepada sepupuku yang aku dengan kawan aku dah plan nak melancong ke Ireland pada bulan November 2012, tiba-tiba kakak sepupuku berkata "baik pergi buat umrah sementara ada duit tu, shida" and aku pun macam....ting!!!! "ha a kan, apasal tak terfikir pun pasal umrah ek!"...and masa minggu raya tu jugak, terus aku cakap dengan mak aku, nak ikut dia pergi buat umrah since she already planned to go this year. and i straight away told my friend that i have to canceled our Irish trip sebab nak perform umrah and dia faham. the rest, as they say....is history! :)

so, aku harapkan korang juga mendoakan aku mendapat umrah yang mabrur. doakan juga aku selamat sampai ke sana dan kembali ke tanah air. doakan juga dipermudahkan segalanya disana. i really hope once i've return home, i'll be a better person, a better friend, a better worker, a better daughter and the most important, a better Muslim.

IN SYAA ALLAH.

till then.





LabbaikAllah Humma Labbaik
LabbaikAllah Syarikalaka Labbaik
Innalhamda Wannikmata Lakawalmulk la Syarikalak


(Aku penuhi panggilan-Mu ya Allah ….) 
(Aku penuhi panggilan-Mu ya Allah dan tiada sekutu apapun bagi-Mu….)
(Sesungguhnya segala puji-pujian dan nikmat..dan kerajaan…hanya kepunyaan-Mu yang tiada sekutu bagi-Mu)



1 comment:

Cik Seni said...

ezzan...semoga mendapat keberkatanNya. Berapa eh kos nak gi umrah ni?