Followers

Sunday, December 4, 2011

Review : Ombak Rindu





aku rasa rata-rata mesti semua tengah kecoh dengan ombak rindu kan. dekat twitter pun siap trending lagi. promo kat tv pun dahsyat. ramai gak kan yang buat review. aku pun samalah kan. tapi aku malas lah nak bagi kata-kata aluan mukadimah bagai. straight to the point je lah ek.

1- orang kata cerita ni sedih. sedih sangat. kena bawak tisu. tapi entah kenapa aku takdelah nangis beriya sampai nak kena ada tisu. aku yang kurang feeling ke atau yang lain ni terlebih feeling? haha. tapi serius. ada jugaklah part-part yang sedih tu kan. tapi paling terkesan sangat buat airmata bergenang adalah bila Aaron Aziz mengalirkan airmata. aiyooo mak tak bolehlah tengok lelaki macho nangis. nanti mesti join nangis gak.

2 - aku rasa hanya 50% je cerita ni ikut novel. mungkin aku ni skema ataupun close minded ke apa ke tapi once you mentioned an 'ADAPTATION', you should follow the novel. kira macam kalau boleh janganlah ubah sangat or tambah watak yang takde dalam novel. ataupun watak tu ada dalam novel tapi tak include dalam movie. or else, you might better call it 'ilham daripada' instead of adaptation. takdelah aku letak harapan tinggi walaupun sejujurnya memang aku berharap it will do justice to the novel. ye lah, aku nak gak rasa berbaloi kan bayar RM10, RM11 untuk tengok cerita yang aku dah tahu jalan ceritanya.

3 - aku rasa macam Lisa Surihani tu tak sesuai pulak bawak watak Mila. mungkin perasaan aku je ke apa ke aku tak tahu lah. bukan dia tak berbakat. bukan dia tak cantik. tapi tak boleh digest Lisa dengan Mila. i kinda pictured it being played by Fazura ke. Sazzy ke. atau paling koman pun Diana Danielle. tapi tu pendapat aku lah. lagi satu, kenapa Lisa banyak jerit dalam filem ni? i don't recall Mila acting bitchy and all. hmm...

4 - aku rasa transition dari satu scene ke satu scene tu sangat cepat. kadang aku tak sempat nak feel. kadang aku macam 'eh dah sampai part ni dah'. faham tak bila tengah-tengah feel tu nak muncul terus potong stim bila dah beralih ke scene yang lain.

5 - cinematography sangat cantik. tengah wondering dorang shooting katne especially villa2 tuh. kalau nak ikutkan dalam novel Izzah sebenarnya tinggal kat kondo tapi dalam ni dia duk villa. bolehlah dimaafkan sebab kawasan yang cantik. hehe.

6 - lagu OST Ombak Rindu yang Hafiz & Adira nyanyi tu gila bestttttt!!! lirik best, melodi best. boleh jadi juara lagu. ececeh. sampai keluar panggung pun lagu tu terngiang-ngiang kat kepala ni. "Tuhan, tolong lembutkan hati dia, untuk terima ku seadanya...."

7 - dari sepuluh bintang, aku bagi...7 lah. bukan bermaksud tak best ek. aku rasa better kot dari lagenda budak setan. aku rasalaaa....walaupun sebagai pembaca novel yang tegar aku rasa macam something missing, aku still rasa yang you guys should give this movie a try. especially those yang jiwang macam aku ni. ataupun couple yang sodang bercinta. macam couple yang duk sebelah aku masa tengok cerita ni. siap guna lengan baju nak lap air mata. yang pompuannye lah.


last but not least...







dah jatuh cinta gila vavi dengan Aaron Aziz. kthxbai.


No comments: