![]() |
| BIG |
Followers
Friday, July 13, 2012
big!
Saturday, December 10, 2011
current (korean) obsessions
Sunday, October 2, 2011
lemahnya perempuan
![]() |
| source |
Saturday, October 16, 2010
remember them?
long before twilight became famous and long before people are going ga-ga about the love stuff between bella and edward yada yada yada, there was another sorta the forbidden love thingy between a vampire and a mortal that i was such a huge fan of while i was still studying in high school. yes high school which means like a gazillion years ago. *tsk tsk rasa tua*
remember her?
and him?
yes. Buffy The Vampire Slayer and Angel. OMG. terasa macam remaja semula bila tengok cerita ni balik online. teringat masa zaman sekolah dulu setiap minggu mesti akan tunggu cerita ni kat tv. ol' skool gilalah cerita ni. entah angin kus-kus mana tah yang datang melanda malam ni, buat saya teringin nak tengok cerita Buffy balik. balik-balik dari office tadi terus on laptop search the final episode of Buffy and Angel. serious tak pernah tahu macam mana cerita ini berakhir. tu yang terus google. tapi lepas dah tengok ending terasa lak nak tengok episod-episod sebelum tu. so menatap wajah kesayangan hamba lah ni dari tadi. rasa puas hati sangat sebab tahu ending dia macam mana walaupun nak loading lama noo...
*mungkin sebab cerita lama jadi uploader video ni macam hidup segan mati tak mahu ewah *
Buffy and Angel.
my favourite TV couple!
Saturday, September 4, 2010
playful kiss
sekarang saya tengah ada mood nak layan drama korea ni. the korean version of Itazura Na Kiss. tengok pun sebab ada Ji Hoo sunbae. he will always be my Ji Hoo cewah. takmo panggil dia Kim Hyun Joong sebab...nama dia panjang sangat penat nak sebut. haha. let's just hope this drama is as good as the anime yang memang saya suka gila-gila lah.
drama baru siarkan kat korea 1 September hari tu. harap keluar cepat-cepat kat KBS Astro tu malas dek non nak tunggu video load 40 tahun kemudian. hoho.
Saturday, August 21, 2010
busunako! busunako! busunako!
yatta!! habis dah 10 episod cerita yamato nadeshiko shichi henge ni. habis tengok dalam masa sehari je. semalam. oh ye tengok DVD. baru puas hati boleh tengok kat TV malas nak tengok kat laptop rasa kecik noo skrin. bestlah cerita ni aida. eh tetiba nama aida. hehe. saya banyak kali gelak. serius kelakar. nangis pun ada gak especially towards the ending tu. walaupun hero dan heroine dia takdelah handsome and cantik mana pun tapi tetap feeling-feeling gitu. paling tak boleh blah bila hero jerit 'BuSunako!' banyak kali pastu heroine jadi kuat boleh putuskan tali dan gari. hebat. hehe.
eh ok. dah habis cerita ni dah tak tahu nak tengok cerita apa. cepat. cerita jdorama apa yang best? yang boleh saya beli dvd ni. cewah.
Friday, July 2, 2010
world cup exits
haha brazil haha.
kaka? lagi haha.
never really like brazil. haha.
kudos to the dutch! can't wait for the germans vs argentines tomorrow.
psst...terus twitter over capacity bila brazil kalah. haha.
Wednesday, June 30, 2010
pelakon winter sonata bunuh diri?!
kenapa ramai bebenor pelakon korea bunuh diri ni? tadi tahu pasal 2nd hero cerita winter sonata yang famous amos masa zaman remaja saya cewah remaja. hehe. ha bukan bae yong jun tak tahu ejaan betul ke tak malas nak google tapi nasib baik (bak kata muni) bukan dia. kalau tak sia-sia je saya puja dia sampai siap kena sorok gambar dia masa spotcheck kat sekolah dulu. hehe. eh eh tapi serius tak faham kenapa diorang ni bunuh diri senang-senang je camtu. tension kot jadi pelakon kat sana. ke sejuk sangat kot kat sana. or maybe terlampau ramai artis-artis baru yang handsome lagi mengugat jiwa dan raga haha. aish. nampaknya, terpaksalah saya lupakan cita-cita nak berlakon bersama geum jandi dan ji hoo sunbae. motif? haha.
Thursday, June 17, 2010
the biggest loser
weh sepanyol. kenapa kau kalah. kau bukan tak tahu ini satu-satunya match yang aku tengok sepanjang start world cup ni. yang lain aku tak tengok. tapi sebab ada fernando torres, iker casillas dan xabi alonso, aku gagahkan diri juga tengok match kau sampai habis. walaupun aku rasa macam germany yang akan menang world cup ni tapi aku tak tengok pun diorang lawan. aku tengok match kau. sebab aku tak kenal player germany. tahu player england je. tapi kau. kau ada pemain barcelona, real madrid semua. oh aku sungguh keciwa. setakat hari ni, this is the biggest upset so far. depan gol pun tak masuk. aku siap terjerit bangun duduk bila korang duk attack swiss sampai kena marah dengan mak suruh diam dia nak tidur. oh, terus aku puasa hari ni. sebab frust. ok tipu. puasa sunat sebenarnya. kalau aku ngantok kat office hari ni semua salah kau! bai.
Sunday, May 30, 2010
OMG!!!
Friday, May 28, 2010
the saddest drama ever
Tuesday, May 25, 2010
gambar shahir af8?
Sunday, May 23, 2010
Lirik : RSVP & Kebahagiaan Dalam Perpisahan
Kali pertama ku melihat hati sudah rasa terpikat
Bila kau membalas senyuman
Ku berkhayalan…
Kita berdua jatuh cinta
Kau milikku dan ku kau punya
Tapi di dalam realiti belum pasti
Ku pinta kau répondez s’il vous plaît
Jangan biar ku fikir ku bertepuk sebelah tangan
Ku rayu kau répondez s’il vous plaît
Agar dapat berakhir angan yang mengganggu fikiran
Dah tak mampu berselindung lagi
Cinta yang lahir dalam hati
Aku tahu kau juga mahu tetapi malu
Andainya benar katakanlah agar dapat mengorak langkah
Bila ku ketuk pintu hatimu
Izinku masuk
Luahkanlah ku perlu tahu
Luahkanlah isi hatimu
Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang
Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih
(Korus)
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya, apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan..
Tiap titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti
Tuesday, April 20, 2010
drama cinta bersiri
Monday, April 12, 2010
perempuan yang kurang ajar
pernah tak korang rasa macam nak pijak-pijak, nak sepak-sepak, nak tendang-tendang, nak tumbuk-tumbuk seseorang? saya tak kisahlah semua nak kata kejam ke apakan, kata tiada perikemanusiaan ke whatsoever, memang dah tak kisah dah so saya nak beritahu yang saya pernah berperasaan begitu. saya rasa nak sepak-sepak dan tampar-tampar seorang perempuan kurang ajar, si Rita Rudaini dalam drama Tiupan Sangkakala tu. hebat woahhhh lakonan dia. sampai saya yang jarang tengok drama melayu pun boleh sampai melekat kat TV lah sampai tak tengok AF lah sampai saya pengaruh adik saya suruh tengok sekalilah sampai…ok sampai situ saja.
aksi dia flying kick suami dia tengah solat, i was like….Ya Allah!!! terkezut i noks sampai wondering ada ke manusia biadap macam tu di muka bumi ini? tak boleh bayangkan kalau benda tu terjadi betul-betul di depan saya. tah-tah dah ada aksi tarik rambut antara saya dan Rita. takpun, aksi tampar-menampar berlaku macam dalam wrestling bila perempuan gaduh. serius, tak boleh bayangkan. apa-apapun, bagus Rita. suami betul anda sangat handsome eh eh tiada kena mengena haha.
Tuesday, April 6, 2010
facebook hate group
macam dah jadi trend dah sekarang ni. trend apa? ye, trend hate page di facebook. i seriously don't get it. contoh macam ada page ANTI-TERJAH TV3 and 1,000,000 people hates AF. you seriously think kalau dah ada 1 juta jadi member then diorang akan ikut cakap korang lah? ye lah tu. unless kalau korang adalah Menteri Penerangan yang boleh gam sesuatu show or an artist. kalau tak suka jangan tengok. senang cerita. bila tiada orang tengok jadi rating of the show pun turun. bila rating turun nanti sooner or later tiada lagilah cerita itu. and same goes for hate page for Fasha Sandha, Linda Onn and Scha Al-Yahya tu. lebih kurang lah kan macam yang anti-terjah and af tu. honestly, i think that was just a crap. nampak sangat tidak matang. and also macam nampak sangat yang korang care sangat pasal depa sampai sanggup tubuhkan group tu. bagi saya, benda ni akan membuatkan mereka rasa mereka popular sampai ada hate page sendiri. sebab dah tak suka baik buat tak layan je. kalau benci dorang jangan pergi tengok movie diorang, jangan tengok drama dorang and tak payah dengar siaran radio mereka. it other words - BOIKOT je sudah. tak perlu nak memburukkan mereka.
*saya sangat tak suka gilerrrr cerita-cerita slot Aksi di TV3 - tiada sesiapakah yang mahu menubuhkan group Say NO to Jidin or I Hate Papaya di Facebook? (camne saya tahu? tengok iklan je sudah rasa poyo rasa nak gelak berdekah-dekah)
Tuesday, March 16, 2010
animal movies
lewat malam tadi, semasa mengambil mood untuk tidur sekali tuh tangan gatal saya telah menekan butang R di astro ria lalu tertidur. haha. ok, bukan begitu ceritanya. ceritanya macam ni. saya telah menonton cerita Marley & Me kat alahai tak ingatlah pulak HBO ke StarMovies tapi either one lah kan. saya kalau boleh akan avoid tengok cerita-cerita macam ni not because i hate dogs ok. i like looking at dogs tapi yang jinak-jinak saja lah oh wait scratch that. i like looking at puppies. puppies are soooo freaking cute. especially yang bulu lebat sampai tak nampak mata pastu jalan tergedek-gedek. kihkih. comel comel. anyway, one reason i don't want to watch animal movies is that i know for sure i'll end up crying. tak boleh wooo tengok binatang tu mati in the end or binatang tu kena dera. memang menangis lah saya macam tengok kuch-kuch hota hai dulu. macam semalam, gatal tangan tengok Marley & Me terus menangis teresak-esak nak tidur pun air mata masih mengalir di pipi gitu. tengok Stuart Little pun saya boleh nangis. kihkih.
kalau tengok national geography tang sekumpulan harimau tengah nak terkam kuda belang ke apa kan akan sedih lah. mesti akan jerit "kasihannya!!!" kat depan tv tu walaupun saya tahu itu adalah makanannya tapi tetap sedih. kalau tengok
footnote : ok. disini saya ingin menyatakan sesuatu. sebelum ada suara-suara sumbang yang sibuk nak mengomen tak tentu hala meh sini saya clarifykan dulu. mungkin bagi sesetengah orang menganggap apalah budak ni suka anjing. dahlah Islam. tak tahu ke haram binatang tu. well, bagi saya tak salah kan kalau saya suka dengan anjing lainlah kalau saya bersentuhan dengan anjing dengan keadaan basah tapak tangan itu baru haram. kena samak. Islam pun tidak menyuruh kita bersikap kejam terhadap binatang. i can't stand tengok gambar-gambar haiwan diseksa. sedih tengok kenapa manusia boleh zalim begitu sekali.
















.jpg)