Followers

Wednesday, July 20, 2011

wordless wednesday

Published with Blogger-droid v1.7.2

Monday, July 18, 2011

trust


i don't know why i feel that trust is the most crucial factor in a relationship. i just think that both parties need to be trustworthy in order to maintain the relationship. especially if you're married. not to say that love is not important. it's just not as crucial as trust is.

how can you love someone without trusting the person?
how can you give your heart away to someone who you don't even trust?
how can you live with someone who you do not trust?
how do you sleep together in one bed under the same roof if you weren't able to trust your partner?




Footnote : bukan saya kata on hiatus ke? Haha...
Published with Blogger-droid v1.7.2

Sunday, July 17, 2011

on hiatus


I'll be gone for awhile to attend some course in Port Dickson until Friday. Kursus yang tiada kaitan dengan IT pun. Kursus medical koo belajar anatomi badan manusia lagi tu curlasss. Kenapa kena attend? Ate, kata saya menurut perintah kan. Dah dah nak belajar jadi doktor ni....

Daaaa....
Published with Blogger-droid v1.7.2

Tuesday, July 12, 2011

mulut jahat

pelik dan jelik bila tengok orang tua yang sepatutnya menunjukkan teladan yang baik dan sepatutnya yang 'lebih makan garam' dari yang muda-muda ni bertindak melulu mengikut emosi! orang tua yang sepatutnya bercakap perkara-perkara baik, ini tidak. bermulut jahat. bermulut celupar. hobi ke suka melaga-lagakan orang ni? hobi ke suka memburuk-burukkan orang? happy ek tengok orang bergaduh, berperang besar ni? you find joy is it when people are arguing? suka ke bila orang bergaduh?

apa? hebat sangat ke orang tua tu tak boleh ditegur? bukannya tegur dengan cara yang kasar, bukannya tegur tengking-tengking. cakap biasa je. terasa? maknanya betullah teguran tu. nak merajuk? burok lah orang tua nak merajuk-merajuk ni. bila terasa, merajuk mulalah nak balas dendam? jadi mulut jahat. mulut memang takde insurans.

serius. tak sangka benda yang banyak ditonton di televisyen, scene makcik A berjoyah dengan makcik B pasal makcik C pernah tegur si A tapi tak dapat diterima lalu si makcik A mulalah cucuk jarum kat makcik B kata makcik C ni selalu kutuk makcik B. sounds familiar? well, scene cliche ni mostly memang ada dalam drama melayu. MOSTLY. scene yang paling dibenci. sebab suka melaga-lagakan orang. tapi tak disangka pada masa umur 26tahun ini, tiba-tiba jadi saksi senario ini.

bahaya sebenarnya orang macam ni. gunting dalam lipatan. sedih bila orang tua berpe'el sebegitu. tapi bila geram tu, geram juga. huh, nama je orang tua. tapi akal takde. sounds harsh? maaflah. bila orang tua tidak menghormati diri sendiri dan famili dia sendiri dan orang disekelilingnya, they don't even deserved my respects. just because he/she is older than me does not mean that i have to bow in respect to them. 

respect is something you have to earn.







Wednesday, July 6, 2011

is it normal...




is it normal...that i extremely hate someone so damn much?
is it normal...that i feel so irritated to the point of i can't even see his/her face?
is it normal...that whenever i'm around him/her, i feel so angry that i want to punch his/her face?
is it normal...that whenever i heard his/her voice, i feel so annoyed that i can't even focus?
is it normal...that i wished that he/she would disappear right before my eyes?
is it normal...that i have these mean negative thoughts and ideas of me being cruel to him/her?
is it normal...that i dreamed that i have never met him/her in my life?
is it normal...that i hope that one day, he/she would get what he/she deserves after the way he/she treat people around her?



i'm not used to this feeling of hatred towards someone so bad. i feel so 'sinful' just by having negative thoughts about some of the cruel things that i wished i could have done to them. sometimes i feel like i should go to a counseling session or something, because i just feel that..this is not normal. any normal person would not have this issue. never in my 26 years of life that i ever hate someone as much as i hate 'this' person. 

"some people are like clouds. when they disappear, it's a brighter day!"


yes, i'm referring to that particular person. CLOUDS would be the nickname from now on.


Tuesday, July 5, 2011

kereta baru




bila 'patah kaki' ni kan...kenapa entah perasaan nak beli kereta baru tu membuak-buak. wah gitu! padahal baru berapa hari je kan. ye lah, selalunya balik dari ofis je asal malas nak balik rumah awal, kadang-kadang merayap gi tengok wayang, pergi singgah McD ke bila macam lapar, terasa nak sushi singgah beli sushi kat JJ, terasa nak perhabis duit, pergilah beli kasut ke buku ke baju ke. tapi bila dah tak berkereta rasa macam janggal. hari isnin hari tu terlupa yang saya tak drive, siap plan lagi nak singgah farmasi sebab nak beli ubat sakit bahu ni. huh tak sedar diri menumpang orang lain kan. haha.

baru beberapa hari je saya rasa tak senang duduk. ni nak tunggu dua minggu baru kereta siap. arghhh 2 minggu lah jugak saya tak dapat tengok wayang! urghh tak bestnya...mungkin jugak ada hikmah saya tidak berkereta ni. takdelah den membazir...


bilalah boleh mampu nak beli vios ni...haish!




Saturday, July 2, 2011

car-less

kereta masuk bengkel, maybe dalam 2-3 minggu baru siap. so, tidak berkereta lah saya untuk beberapa hari. taktau nak jawab apa bila ayah tanya 'nanti nak pergi kerja macam mana? balik macam mana?'

mak pulak cakap 'tak boleh minta tolong kawan ke?'...aigoo kalau ada member duduk dekat sini memang dah minta tolong dah mak oii...

hmmm ada gak terpikir pasal tu tapi malas nak semakkan kepala otak dengan masalah tu. boleh? pukul 11.00 malam hari ahad nanti baru fikir. boleh?


Published with Blogger-droid v1.7.2

Friday, July 1, 2011

the day i turned 26


30 JUN 2011


12.01 pagi - sms bertubi masuk wishing me happy birthday. tapi entah kenapa malam tu gua tidur awal siot. ngantuk nooo. ada yang saya sempat saya balas. ipod pun asyik bunyi notification tone tanda orang komen kat my facebook wall, lupa lak off wi-fi. tapi i reallllyyyyyy appreciate all the wishes. terharu terharu. thanks a lot! 

6.45 pagi - got a wish from my dearest daddy! through sms. yes, duduk serumah tapi pagi mesti tak sempat jumpa kadang-kadang. selalu masa dia left for work pagi-pagi tu saya sedang 'sabunnnn di bilik mandiii...sabunnn'.

1.00 tengahari - lunch treat oleh vendor. di Old Town Cyberjaya. kenapa kat Cyber? sebab ada keje sikit kat sana. saya ni kalau orang mentioned je kata nak belanja mulalah fikir nak yang palinggg sedap dan palinggg mahal. haha. kejam. tapi sebab tak lapar sangatkan so macam order biasa-biasa je. order paratha apetah. tapi tak habis. pas kat member minta dia habiskan. masa tu rasa, huh nyesal tak order toast tu je. sedapnyaaa....cilok kawan punya sikit. hehe.

2.00 petang - nak sambung balik kerja lah kan kat TM Cyberjaya tu, sekali tu........BAMMMM!!! ACCIDENT pula kat depan bangunan Shell. i was on the passenger's seat kat belakang. a friend was driving my car when another car hit us on the driver's side masa the other party tu nak buat u-turn kat junction yang tak boleh u-turn. dia kata dia tak perasan kereta weols. sakit gak lah badan, terhentak ke kerusi depan (tu la tak pakai lagi seatbelt belakang!). shaking siot. sampai rasa terketar-ketar nak pegang handphone nak call ayah. selalu masa accident mesti saya macam blank tak tahu nak buat apa. masa yang lain keluar kereta, boleh plak saya still duduk dalam kereta tengok dorang deal dengan the other party. lambat sikit nak gain momentum. huhu. dah reda rasa terkejut tu, baru gelabah keluar. ambil gambar crime scene cewah. then gedebak gedebuk (itu bukan bunyi bertumbuk harap maklum ;p), kena buat police report sebab nak claim insurance dia. i'm pretty sure we're on the right side. KAMI TAK BERSALAH. ewah.

3.00 petang - melilau cari balai polis Cyberjaya. kenapa lah terceruk noo balai polis tu. pusing sana pusing sini cari. bila buat report tu sementara nak tunggu sarjan datang, lepak kat balai polis tu layan cerita Philippines - Marimar. wahh motif saya takde perasaan siap boleh senyum layan telenovela. haha. member komen 'cik ezzan boleh senyum lagi'...ate, takkan nak nangis kot. hehe. saya selalu memang sengih je. masa accident dulu dengan ummu pun boleh plak saya gelak. masa dengan maisarah pun, boleh gak siap buat lawak-lawak. i don't like to think about what happened that much. tapi masa duduk-duduk tu kan ada gak lah terfikir...boleh plak kan accident masa birthday. kira macam birthday present lah ni. hehe. konpom ingat sampai bila-bila...hehe. eh dah dah tak payahlah nak rasa bersalah ek bahrin...;p benda dah nak jadi kot....ezan tak salahkan pun, kena belanja ezzan TGI Friday je cewah muahaha...

6.00 petang - 2 days before dd dah beritahu nak belanja tengok wayang 'Transformers' on my birthday. dorang dah booked tiket. terpaksa lah cancel cakap dengan dd. walaupun memang nak tengok sangat tapi takkan accident-accident ni nak kuar tengok wayang kan. kena marah dengan ayah kang lagi parah...then, dd & kheri decide nak datang rumah petang tu. konon macam nak jumpa lah. ceh macam melawat mangsa kemalangan plak rasa. sekali tu, lebih surprise lagi...dd bawak kek!!! OMG!!! terharunyaaaa!!!! i'm sooo touched!


7.00 petang - pujuk punya pujuk parents saya, akhirnya diorang bagi saya pergi tengok wayang. yes, dah 26 tahun still minta izin hokayyy...huhu. terus lah nyah kami pergi tengok wayang. dorang belanja makan plak. OMG. terharu sangat macam tak henti senyum-senyum. weols makan Ichiban Ramen. my first time. memang tak pernah masuk ok restoran ni. tak tahu nak order macam mana and nak makan apa. kang salah order tak kena plak dengan tekak. tapi gamble je lah. bila dah makan tu rasa macam sedap gak makanan jepun ni. selalu sushi je kan. ni try ramen plak. not bad gak lah. heee :)


9.00 malam - time for Transformers 3!!! yeahhh....tapi kan tapi kannnnnnnnn....banyak kali saya nguap noks masa tengok cerita tu. penat duduk pun ada. siap fikir 'bila nak habis ni?'..huhu. surprisingly, i don't find the autobots fight tu interesting pun. sama je macam dulu. saya lebih suka masa human soldiers buat strategi nak lawan dengan decepticons. best. tu yang lebih menarik. bagi saya lah. heee...and then, the new actress yang replace megan fox tu cam takde point pun berlakon cerita tu. takde chemistry pun dengan shia. lebih prefer shia and megan walaupun takdelah suka sangat megan fox tu. eh jap ni review movie ke review birthday haha.



all and all, i think my 26th birthday was.......memorable! yup, that will sum up the whole day. there's happy, shock, surprise and of course, food! haha. sedih itu langsung takde...heee...