Followers

Sunday, July 11, 2010

some people are just plain dumb


kenapa orang tak faham bahasa dan tak guna otak masa buat sesuatu? contoh orang yang tak faham bahasa and orang bodoh bagi saya : -


  • kalau dah disuruh off handphone dalam flight buat je lah. kalau takmo off, put on a flight mode lah. hari tu ada kes dah nak take off dah flight tu, plane tengah berjalan ke landing trek boleh pula ada bunyi ringtone call masuk. sengalan. jangan kerana kau seorang nak membahayakan orang lain. pentingkan diri betul.
  • dalam flight tahulah nak berbualkan tapi tak perlu bercerita sampai nak bagi seluruh flight tu dengar. kadang-kadang rasa nak tegur please lower down your voices tapi kang saya disuruh duduk dalam library plak kang. it's annoying bila flight malam and mestilah korang nak berehat kan tapi ni kalau saya pun dah boleh buat summary pasal cerita korang sepanjang flight melampau betullah kan. bayangkan 45 minit perjalanan dan korang didendangkan cerekarama yang tak best tanpa iklan. faham tak faham tak.
  • bila suruh put your handphone in a silent mode masa tengok wayang, kenapalah bebal sangat takmo buat apa yang disuruh. paling bodoh bila dah lah bunyi call kau yang kuat mengganggu konsentrasi orang lain tapi boleh pula kau bersembang lama. serius loser.
  • orang yang kencing tepi jalan dengan lagak selamba. bayangkan korang tengah stop kat traffic light then korang tertoleh ke kiri dan nampak seorang mamat ni kencing betul-betul tepi jalan. macam orang takde otak. sebab kalau dia otak tentu dia akan cari tempat tersembunyi sikit. serius shit macam takde adab. bodoh gila. geli dengan orang macam ni. ayah saya ada beritahu ada yang mamat-mamat sial tu kencing kat tepi masjid. lagi kurang ajar gila rasa nak sepak terajang je.


*************


ok dah. nak tengok cerita Taken kat Star Movies ni. macam best je. oh ye, kalau Spain kalah malam ni saya bakar si paul tu jadi sotong bakar sedap sikit. takpun buat sambal sotong untuk makan nasi lemak esok. daaa ;)




Saturday, July 10, 2010

pengalaman masuk hospital


pssstttt ni nak cerita sikit pasal trip saya ke hospital di terengganu. uols tahu tak saya masuk ICU? bukanlah saya tiba-tiba pengsan disana dengan bau-bau ubat terus kena masuk ICU. cuma saya ditugaskan untuk check sistem yang telah dideploy ke hospital tersebut. wow! first time ni masuk ICU. terasa macam dalam set Grey's Anatomy. cewah. al-maklumlah saya bukannya doktor jadi bila masuk ICU ni terover sikitlah feeling dia. tapi bila masuk tu kan. satu kesimpulan dapat saya rumuskan. saya memang tak sesuai jadi doktor. kenapa? sebab bau segala ubat memeningkan kepala saya. bayangkan tengah test sistem tapi kat depan workstation ada pakcik yang bagi saya agak tenat kot. takut wooah. sedih pun ada. tu lagi satu sebab kenapa saya tak boleh jadi doktor. bila tengok orang sakit teruk saya sedih.

another thing kan masa tengah test sistem kat wad lelaki, rupa-rupanya selang satu katil daripada workstation tu ada jenazah. yang baru meninggal dunia pagi itu. dah lah masa tu agak bising juga di wad dengan kitorang sibuk dengan uat tu kan. mula-mula memang tak tahu tau kenapa ramai betul yang lawat satu katil tu. sekali tu bila ternampak 2 atendan ah tak reti eja attendant bawa pengusung mayat terus saya terdiam. sorang-sorang ahli keluarga dia nangis. then bila diorang bukak langsir yang cover katil tu kan, terus saya ternampak jenazah yang dah siap berbungkus. lagilah kau terkejut noks. bayangkan saya, katil dan jenazah. boleh bayangkan tak? oleh sebab saya seram sejuk saya terus toleh kat laptop sambil tu sedekahkan Al-Fatihah.

ok. lepas diorang dah usung pergi jenazah tu saya ingatkan keadaan dah kembali normal lah kan. sekali tu kan uols, saya tengah berdiri betul-betul dekat laluan orang keluar masuk, then dari belakang ada nurse yang tengah tolak katil. rupanya katil tu lah katil si mati tadi. ya rabbi nampak darah merah atas cadar tu. boleh bayangkan tak boleh bayangkan tak? saya sebelah katil jenazah tadi tu.

aishh...tiba-tiba rasa mencabar juga ye jadi pegawai IT di hospital-hospital ni.





Friday, July 9, 2010

bad bad movies


maaf. lama menghilang. bukan kerana keciwa sebab german kalah. mahupun keciwa bercinta. tapi sebab saya sibuk. saya tahu. sungguh cliche. tapi tak kesahlah labu. janji rock. beberapa hari yang lepas saya ke terengganu untuk bershopping UAT. bukan uat sebagai shortform buat ek tapi ini UAT. apa itu UAT? sila cubit pipi sendiri kalau malas nak google. malas bebenor kamu ni. eh kenapa cubit pipi. entah saya tidak tahu. haha. oh ye pergi balik naik flight MAS. entah kenapa kan sejak dah pandai tengok movie kadang-kadang saya ada perasaan takut gak naik kapal terbang ni. ni semua salah filem hollywood lah ni.

1) Final Destinations - yang pertama ok. kalau korang pernah tengok cerita ni confirm rasa macam seram sejuk je kan masa nak take off tu. saya kadang-kadang suka fikir bukan-bukan. kadang-kadang kalau saya nampak kat dinding flight tu macam ada calar calar ke terus teringat kat cerita ni. issh bad influence bad influence. another thing saya selalu fikirkan masa nak mendarat tu kan tiba-tiba roda tercabut. boleh bayangkan tak tengah laju tu mendarat sekali roda tercabut pastu tersasar lalu meletop enjin. PFFT!!! WEH, KENAPA KAU BUAT ORANG LAIN TERFIKIR PASAL ITU JUGA?! mungkin itulah yang akan korang cakap bila baca ayat ini. cewah.

2) Snakes On A Plane - woooo cerita ini buat saya selalu tak senang duduk kadang-kadang rasa nak duduk bersila. takut ular lalu kat bawah seat passenger. extreme sungguh khayalan saya. lagi takut nak pergi toilet sebab dalam cerita tu ular tu first keluar kat toilet masa scene ehem ehem tu lah. hah. scene apa tu. pepandai lah korang fikir sendiri. miahaha. kenapalah diorang buat cerita ular-ular ni. aish.


3) Air Force One - eh bukan kasut Nike Air Force 1 tu ek kang korang blur-blur pula. Air Force One tu President USA je boleh naik. walaupun mati hidup balik non ado nak dapat naik Air Force One tu, selalu juga fikir kalau ada penjahat yang nak take over the plane.saya suka tengok muka-muka yang satu flight dengan saya. ada juga terlintas 'eh muka dia macam muka orang jahat' tapi saya sedapkan hati je. tahu tak baik fikir bukan-bukan pasal orang lain entah-entah dia anak datok yang loaded ke tapi can't help it lah kawan.


ok dah. yey spain masuk final! eh kau bukan sokong germany ke? saya sokong dua-dua. kalau tak percaya, bacalah ini.



Tuesday, July 6, 2010

jepun oh jepun

argh. kenapa lambat sangat nak sah jawatan. kenapalah lambat. teringin ni nak pergi latihan kat jepun. ingat senang kau nak pergi jepun. huish. melangut lah nak dapat peluang ke jepun tu. saya pernah pergi Narita Airport, Tokyo je. hmm transit tu kira pergi ke ek? hehe. transit tak sampai pun 3 jam jejak kaki kat Narita Airport pun dah kira bagus. at least bila orang tanya, dah pernah pergi Jepun? pernah, pergi Tokyo. cewah. anyway, walaupun 18 hari je latihan tu kan takpe i rela je uols nak pergi. suka. nak pergi sangat ni walaupun bukan pergi melancong. aish. dah melepas peluang dah nak pergi jepun. arghhh. terbayang ikuta toma. aish. comel comel.

hmm. kena pergi terengganu petang ni. khamis baru balik. ada UAT. aish. terengganu pun terengganu lah janji rock tak masuk office.


pssst dd dudu kamu honeymoonlah dgn hanamachi nanti kat jepun tapi saya nak ikut boleh? ;p nama tunang dah jepun dah tu hehe.



Monday, July 5, 2010

doa perpisahan

pertemuan kita di suatu hari

menitipkan ukhuwah yang sejati

bersyukurku ke hadrat Ilahi

di atas jalinan yang suci

namun kini perpisahan yang terjadi

dugaan yang menimpa diri

bersabarlah diatas suratan

kutetap pergi jua


kan ku utuskan salam ingatanku

dalam doa kudusku sepanjang waktu

Ya Allah bantulah hambaMu

mencari hidayah daripada Mu

dalam mendidikkan kesabaranku

Ya Allah tabahkan hati hambaMu

diatas perpisahan ini


kan ku utuskan salam ingatanku

dalam doa kudusku sepanjang waktu

Ya Allah bantulah hambaMu

senyuman yang tersirat dibibirmu

menjadi ingatan setiap waktu

tanda kemesraan bersimpul padu

kenangku di dalam doamu


semoga Tuhan berkati mu



Saturday, July 3, 2010

thank you!!!!!




THANK YOU GERMANY!

THANK YOU FOR THE GREAT GAME!




Thank you for the best game I ever watched in World Cup 2010.

Thank you for beating England.

Thank you for humiliating Maradona.

Thank you Klose for the 2 wonderful goals.

Thank you so much.


Told ya that they'll beat the hell out of the Argentina! Told ya told ya they will send the Argentineans home! Messi is so messed up. Now why don't the Argentineans just share the flight home with the Brazilians? haha.


eye on the prize baby, eye on the prize.



motif siap tukar background twitter? hehe.



Friday, July 2, 2010

world cup exits


haha brazil haha.

kaka? lagi haha.


never really like brazil. haha.

kudos to the dutch! can't wait for the germans vs argentines tomorrow.

psst...terus twitter over capacity bila brazil kalah. haha.




Thursday, July 1, 2010

b-day!

yesterday was my 20th birthday. ye memang 20. jangan korang memandai cakap eh ingatkan 25. tapi kalau cakap eh ingatkan 17 tahun tadi tu takpe. sungguh diterima dengan hati terbuka dan tersenyum lebar. a year has gone by. dari programmer sekarang menjadi typist. tukar bidang secara tak sengaja. entah kenapa macam tahun ni birthday tak rasa gembira pun. actually tak rasa apa pun. mungkin sebab environment baru. mungkin. dan saya pun tak celebrate sangat tahun ni. dinner pizza and spaghetti je semalam with family. nothing fancy. anyway, thanks for all the birthday wishes dear friends. really appreciate it. walaupun korang tengok kat facebook je kan bukan ingat takpe takpe masih comel sebab wish. comel sangat. nak try lah hide kan birth date tahun depan. cewah.

goodbye june. hello july.




footnote : dah start balik pukul 5. weeee!