Followers

Monday, April 23, 2012

tempat kerja baru



sedar tak sedar, dah nak dekat sebulan aku kat tempat baru ni. masih tak biasa. masih tak peramah. masih termangu-mangu. masih kebosanan. masih merindui suasana ditempat lama, masih teringat kawan-kawan kat sana, masih ada rasa menyesal.....masih...hmm...masih jelasssss....

rutin setiap hari aku kat sini, pagi-pagi mesti sampai-sampai je terus jadi mak andam diri sendiri. motif? nampak noo takde kerja kan. haha. sampai siap mekap bagai. rajin dah sekarang mekap. tapi takdelah vogeh de vast. make up biasa-biasa ja. tapi selalu gak touch up balik bila rasa macam dah pudar sikit ke mekap tu. curlasss. pastu kalau orang ajak breakfast, aku join je walaupun aku dah breakfast dengan parents. noo bukan makan manyakkkk ek just for the sake nak join in the crowd. tapi aku takdelah makan. selalu minum air je. ate, kata nak cari kawan kan. terpaksa sacrifice perut hahaha.

motif posing tetap sama?


kerja aku kat sini totally different from my previous job scope. macam berubah 360 darjah lah. sebab dulu aku more to project management and jaga sistem, bagi training yada yada yada. tapi kat sini aku kena tau pasal hardware. gila tak tahu! dah lah memang tak minatttt langsung pasal hardware ni dengan spek bagai. jadi selalunya aku kena revise balik spek yang telah dibuat oleh orang.oleh sebab i'm still green in this area, so nak pickup tu agak slow kemain. aku ni nama je belajar sains komputer, tapi part-part hardware ni memang fail. selama hidup 26 tahun ni, aku tak pernah hokay format pc ke laptop ke. masa belajar dulu pun siap upah member tolong formatkan laptop. haha. jadi bila disuruh bos untuk formatkan laptop dia sebab OS corrupt aku dah macam...SHITEEEE AKU TAK RETI!! so what i did was....apa lagi, google lah! hahaha. sampai gitu sekali. how to format Windows Vista. my keyword. haha. noob sungguh.

anyway, sebenarnya aku nak share suasana tempat kerja baru aku ni. 




kat sini aku memang dapat bilik. tapi aku tak sukaaaaaaaaa!! iiieeee tak bestnya lah duk bilik!! rasa alienated sungguh! dulu dah biasa duk kat cubicle leh sembang-sembang joyah dengan officemates. la ni apa-apahal kena call. nak tanya pergi makan je pun siap kena guna fon. huh tak best sungguh. aku ni dah lah biasa bercakap bila bosan-bosan, sekarang ni bila bosan je aku duk surf survey holiday package (eh motip? ;p)



footnote : hari ni aku macam jadi eric leong. duk kemas bilik. aku pergi lalu kat tempat staff aku tadi, tengok diorang tengah main Solitaire. motip staff aku pun macam aku,  takde kerja? like boss like staff. haha..

No comments: