Followers

Wednesday, September 25, 2013

car boot sales damansara


안녕 친구....
(annyeong chinggu)


if you guys followed my instagram profile (Ezzan Yusop), you'd probably knew that i opened up a booth on last Sunday car boot sales in Bistari De Kota, Damansara. cehhh booth lah sangat kan. padahal bukak bonet kereta. heee...first time aku join benda-benda camni. timbul idea nak join car boot sales ni bila officemate aku duk tengok aku asyik pergi pejabat pos duk pos novel ke customer. dia kata syok kan dapat jual barang-barang yang dah tak nak. then, dum dam dum dam dum dam terus "jom kita buat garage sale! or car boot sales ker!" and the rest as the say, is history...

you know, at first i was kind of nervous and a bit sceptical as well sebab selalu fikir 'ada ke orang nak beli barang aku ni' but once dah set up booth and the customers started lining up (perasannn), perasaan excited menguasai diri. wah kemain. so, what did i sell? well, lemme see.....there's books....and books....and more books!! haha. ulat buku kan, apa lagi. jual both malay and english novel. tapi tapi tapi...takdelah buku terpakai je yang aku jual. aku jual jugak preloved handbag, shoes and clothes. lagi pun, almari baju aku tu dah penuh sampai kadang aku malas nak lipat main longgok masuk almari. ha ah aku memang malas lipat baju pun. hehe.

tak mahal pun aku jual kan?

ni masa ahad hari tu. meja tu omak den suruh jual. 
beg terjual dua, novel terjual 10 buah, baju pun 10 helai. 


anyway, aku ada plan untuk continue join this car boot sales. lagipun, dari aku duk tercongok kat ghumah membosarkan diri, baiklah aku do something. bukan takat aku dapat burn calories je ni, dengan muka-muka aku sekali dapat di (sun)burned kan. ye lah, ko ingat tak berpoluh duk meniaga dari pukul 8 pagi hingga 12 tengahari? tapi itu semua belakang kira, janji i have fun. and duit masyuk.... ;)

so, sesiapa yang nak beli novel melayu dengan lebih murah (kat sana aku jual 6 buah - RM50) boleh lah ke Car Boot Sales Damansara di Bistari De Kota, setiap Ahad dari jam 8 pagi hingga 12 tengahari. 

see you guys there!


3 comments:

NooRjAn said...

wow....cam best...ada gak idea nk juai brg2 tp tu la....agak x brani ada k org nk beli brg kt ni...nanti nk cuba gak la...:)

AnjeLite said...

Salam.. Kalau ada novel Awak Suka Saya Tak? karya Melur Jelita saya nk beli

Ezzan Yusop said...

wslm...ada tu ada, but not for sale. sy peminat Melur Jelita, sayang nak jual novel dia heehee...sorry ye :)