Followers

Wednesday, October 20, 2010

malang tidak berbau


sepanjang hidup saya selama 20 tahun ni (wah kemain takmo tambah 5 tu), hanya 2 kali saya pernah terlibat dalam kemalangan yang orang kata agak teruk lah juga tapi tidak melibatkan kehilangan nyawa.

kali pertama, masa tu nak balik kampus kat perak during diploma. naik kereta dengan maisarah. kereta perdana biru. masa tu saya masih tiada lesen jadi mai je la yang drive walaupun dia ada cakap yang dia agak mengantuk. tapi still boleh drive lagi lah. masa tu hari hujan renyai. di PLUS highway. masa tu kami masing-masing diam takde lah sembang mana pun aleh-aleh tiba-tiba saya rasa kereta berpusing kat tengah highway tu. mai sempatlah pegang saya, 2 kali pusing sebelum hentam divider tepi jalan. habis handphone tercampak ke bawah seat. kiranya kereta tu berhenti secara melintang kat tengah jalan. dan saya nampak bas ekspres sedang berjalan ke arah kami. saya cuak. serius. rasa macam 'matilah aku kalau bas tu laju' tapi alhamdulillah, bas tu perlahan sebab dia elak dari bertembung dengan kami.

kali kedua pula masa degree, nak balik Shah Alam selepas pulang dari rumah saya di Cheras. 5 orang dalam kereta kembara saya. oleh sebab masa tu lepas dinner dan saya agak mengantuk jadi saya pas kunci kereta kat co-pilot saya, ummu. memang ummu je selama ni orang kuat saya. hehe. eh ok serius serius. masa tu macam ummu bawa lajulah jugak (ummu dengan saya lebih kurang, suka bawak laju tapi dia lagi laju hahaha!) lalu kat Federal Highway. masa tu saya nampak kereta depan tengah berhenti sebab tengah jam masa tu tapi hairan sangat kenapa si ummu ni takmo slow tapi saya diamkan. mahu sedapkan hati mungkin jap lagi dia slow. masa tu semua yang dalam kereta senyap je walaupun masing-masing macam hairan juga 'ummu ni tak nampak ke kereta depan tu tengah berhenti apasal tak tekan-tekan brek lagi ni'. sekali tu...BOOMMM!!! langgar Satria kat depan dan Satria tu hentam Honda kat depan (honda ke ek huh tak ingat) terus ummu cakap 'Brek tak makan!!!' sambil menangis. hehe. comel je ummu nangis. yang lain tak nangis pun. masa tu masing-masing agak terkejut dan saya agak lambat nak recover balik dari perasaan terkejut tu. lepas 30 saat pastu baru terasa dada sakit. sebab rentapan dari seat belt tu kan. radiator pecah kooo. terus bahagian depan tu remuk teruk lah gak. temperature dah naik dah. so tersadailah kami betul-betul dengan area Amcorp Mall tu lah. penyebab Federal jam malam tu. mesti kami kena sumpah seranah dengan semua kereta lalu situ. hehe.

semenjak dari kes tu kan, saya lebih berhati hati walaupun masih bawa laju walaupun tak laju sangat dah. sekarang ni paling laju pernah saya bawa pun 120km/j sahaja. perasaan berdebar tu masih ada lagi especially bila orang depan brek mengejut.

dah. tamatlah sudah. padahal sebab sakit perut tak larat nak taip lagi. okthxbai.



1 comment:

HuMaiRa BeAuTy CoLLeCTioN said...

hahaha ngek!aku masih ingt la memori itu :P