Followers

Thursday, December 1, 2011

negativity




i seriously don't get it. how come there's so much negativity in someone's mind. and the fact that the person is not going to do anything about it. nor does she/he has the will to overcome it. memang kadang tu hairan bin pelik. apa yang susah sangat tah.

frankly speaking, aku bukanlah seorang yang rajin. serius. dan juga bukanlah seorang yang sentiasa positif. tapi aku juga bukanlah seorang yang malas memanjang. tak bermakna aku sentiasa berfikiran negatif. there were times when i feel like want to drop everything and walk away. tapi biasalah, masa tu perasaan menjadi raja. rasional belakang kira.

to tell you the truth, i used to be that kind of person. i once was. tak habis-habis rasa nak quit. tak habis-habis rasa akulah yang paling betul. tak habis-habis fikir apa yang aku rasa adalah lebih penting. senang cakap, keras kepala. but something's changed me. or someone (ewah). or maybe a little bit of both. aku rasa aku dah jumpa. finally. something/someone yang buat aku lebih bersemangat untuk bekerja, bersemangat untuk get things done dan yang penting, bersemangat untuk meneruskan hari-hari di office ni...

walaupun aku tahu, akan ada hari-hari yang kena herdik oleh she-shall-not-be-named yang boleh meruntunkan jiwa. tapi as long as i have it around me, i know i'll be alright. insyaAllah.


 
  
If you don't like something change it; 
if you can't change it, change the way you think about it.  
                                                
~Mary Engelbreit




footnote : terasa macam nak jadi lebih matang dan tenang. hmm my new year's resolutions. kononnya.. ;p


1 comment:

dd dudu said...

someone??

curious nih.

hehe