Followers

Wednesday, January 18, 2012

trip to paris



well well...masa kat KL lagi sebenarnya dah plan nak pergi Paris from London. sebab dah alang-alang kan. a friend of mine in Manchester did adviced me to book the train earlier like few weeks before the trip. tapi oleh sebab asyik bertangguh je nak book tu kan, last-last tak book lah. sekali tu, masa third day tu we all went to King's Cross Station nak survey tiket ke Paris. bila cakap pasal King's Cross Station ni kan, terus teringat cerita Harry Potter. terus aku ni obermakdatuk nak cari lokasi yang dorang shooting tu kan. tapi...adeh, aku lak tak ingat kat area mana sebab semua platform nampak sama je. siusiusiu. semangat tak hingat.

Tiba-tiba ada mat saleh belakang menyibuk.


anyway, back to the topic. kitorang survey-survey tu konon nak pergi keesokan harinya lah kan. so dari King's Cross tuh weols jalan pergi ke St.Pancras International Station sebab kalau interntional train ticket beli kat situ. then, survey punya survey punya survey, hah hambik koooo!! 8 orang = RM10,000. ye...bersamaan dengan SEPULUH RIBU RINGGIT MALAYSIA. mak datuk!!! terbeliak mata masing-masing masa tu. kihkihkih! mungkin takde rezeki kitorang nak ke Paris. maybe next time. adalah tu kan hikmahnya.

next, macam biasa. lapar. hahah. masa tu dah pukul 11 lebih dah. we had our lunch first before proceeding ke Harrods and Bond Street. since we found a pakistani halal kebab restaurant near King's Cross terus kitorang makan besar. wahhhh. happynya dapat makan. sedap pun sedap.

lamb kebab. totally delicious!

perut dah kenyang, menapak lah weols ke Harrods. Harrods ni terletak kat area Knightsbridge Station. the well known Harrods. tapi apa pasal tah aku tak excited pun ke sini. mungkin sebab mahal jugak kot even though sale. rasa macam belum layak lagi nak membeli belah kat sini. kihkih. lagipun aku takde benda dah nak cari. kiranya sekarang duit aku khas untuk berjalan-jalan and beli souvenir. tak habis pun jalan satu building Harrods tu sebab adeh, penat seh. aku banyak relaks relaks je. mak nak cari Ferragamo tapi quality kat Harrods tu tak best. baiklah pergi Bond Street.

Bond Street ni is where all the high fashion stores are located. Chanel, Louis Vuitton, Alexander McQueen just to name a few, semua ada kat sini. kat sini ada store yang kena beratur. macam LV tu. oleh sebab aku ni bukanlah peminat LV jadi tak singgah pun. i'm a fan of Chanel. tapi sebab kitorang jalan tu macam dah petang, banyak kedai yang tutup. macam Chanel and Tiffany & Co. tutup dah. kitorang pun menyusur lah sepanjang jalan tu. masuk kedai keluar kedai. masuk kedai keluar kedai. sebab mak nak cari beg. and kasut. aku? try je kasut tapi tak beli pun. and by the way, dorang sale kat sini gila-gila lah. barang-barang yang beribu riban jual kat malaysia tu, boleh dapat hundreds je kat sini. and aku nak masuk kedai pun tak takut. masuk Coach. Ferragamo. Anya Hindmarch. ni kalau kat KLCC ni mau aku kena tenung dari atas sampai bawah.


and we got ahmazinggg treatment from the salesperson in Coach & Ferragamo. i totally loved the people from Coach. sebab dia treat macam wah bestnya. aku dah bukak boot dah kat sana sebab sakit kaki. and gatal nak main karpet kat situ. faux fur pun tak kesah janji kakiku lega. lama gila rehat kat Coach. kat Ferragamo lak, even though kat Ferragamo giler babeng ramai orang tapi sebab sales girl dia cakap dengan rendah diri terus rasa wahh bagusnya awak siusiusiu. bersepah kedai uols dengan kasut sana sini. and mostly yang shopping kat situ tourists from Korea & China. terselit weols orang Malaysia shopping kat situ. yang ni aku duduk sesaje lah sebab yang nak belinya emak kan, bukan anak-anaknya pun.

setel kat Bond Street, kami pergi beli souvenirs pulak. one of the famous souvenirs stores is Cool Britannia kat Piccadilly Circus. walaupun faymes tapi aku rasa dia mahal. sebab lepas kitorang dah beli kat situ kan, we went to another shop, Fancy That Of London yang much much more cheaper. so kalau korang ada kesempatan pergi London, nak beli souvenir belilah kat kedai Fancy tu. dia banyak cawangan kot rasanya. cuma aku rasa kalau korang nak beli t-shirt tu berbaloilah kot kalau beli kat Cool Britannia tu sebab dia banyak choice.

borong souvenirs

so, that's it. my third or was it fourth day? hmmm dah tak ingat dah. haha.




......next entry : bicester village



No comments: