Followers

Thursday, November 13, 2008

walk with confidence

Di suatu petang....

"Ezzan, sekali ye Zida punya ni!" kata Zida ketika aku sedang sibuk mengeluarkan duit.
Zida pun menghulurkan RM1.10 untuk barang-barang yang dibelinya.
Ketika ini, aku sedang memegang RM7 di tangan.
Ditambah dengan duit Zida, aku pun letak RM1 balik dalam beg.
(kenapa aku letak balik RM1 duit itu aku pun tidak tahu)

"Semuanya RM7.55, " kata abang cashier di Mydin.
Aku pun bayar (dengan rasa confident) dengan duit yang ada dalam tangan aku, RM7.10 tadi.
Dan aku dengan bangganya sekali berjalan ke Ummu sambil berkata.
"Aku lupa pula bawa kad Mydin aku".

Dan ketika ini, Zida menegurku.
"Eh Ezzan, tadi Ezzan bayar RM7.10 saja ke?"
kata Zida dengan nada hairan sambil berkerut dahinya.
Baru aku teringat.
Aku tidak bayar lagi 50sen.
Kelam kabut aku ke cashier tadi.
Rupa cashier itu macam tak percaya yang aku bayar RM7.10.
Padahal jumlah kesemuanya RM7.55.
Tapi dia tidak pula memanggilku, cakap tak cukup.
Pelik.

"Aku yang tak reti kira ke, minah tu yang tak faham apa aku cakap tadi?".
Mungkin itulah monolog si cashier Mydin itu.
Ketika aku berjalan pergi dengan confidentnya.


Moral of the story :
Perjalanan pulang kami ke pejabat diiringi dengan gelak ketawa.

16 comments:

Unknown said...

:D abis bayar balik ke camne?

Farah Izzati said...

sunggu tak snonoh kwn aku sorg nie.. ish!

Redchille said...

aku rasa ko yang x pandai KIRE...hahahaha

Ezzan Yusop said...

fahmi: mestilah bayar balik. kang ada lak kena tahan kt depan pintu mydin tu..ahaks!!

farah: hahaha...ingat x ahmad fuad? dia kan suka orang yg ada confidence...wahahahha!!

redchille: tu masa2 aku TERover confident...hakhak!

Farah Izzati said...

sengal labu!!!
ahmad fuad tu first love aku..
ko amik zainal arief pujaan hati mu..

ko tau tak.. aku tetiba rasa nak baca novel skang nie!

Ezzan Yusop said...

lepas ko xnk ahmad fuad, aku lak nk kat dia. then baru aku jatuh chenta dgn zainal arief. ahaks!

wahahha...novel yg aku bli sebuln lalu pn x abis baca. author die luqman hakim kot kalo x salah...
hahaha

nurul azida ahmad said...

hahaha..saya xle lupe la ape y belaku kpd kwn sy ini..hehehe...jalan bukan main confident sey zda tgk..

Farah Izzati said...

aku tidak pernah menolak cinta mu wahai ahmad fuad..

from,
umairah :D

na.ni said...

HAHAHAHA!
kau neh..
sedih aku bace..
haha
lawok2..

Ego Gel said...

Ko memang.. Masuk GEC lambat pun bajet confident je.. Nasib baik ada orang amikkan attendance. kekeke

http://www.najwan.com

Ezzan Yusop said...

zida: inilah dia, saksi kejadian..sah tak kejadian tu? hakhakhak...

farah: sapa umairah? ko baik cek surat beranak ko. sapa nama ko ni. (tlg, kwn saya ada personality disorder..wahahah)

kema: ko sedih baca? aku ni, sedih tgk diri aku sndri...hahahah!

Ezzan Yusop said...

najwan: wahahahahahahhahah...ko ni, bocor rahsia aku. ada yang satg forwardkn blog aku ke suchitra...ahaks!


hmm..mesti mak aku gembira. akhirnya anak dia konfiden jua....

wahahah..

nurul azida ahmad said...

hahhaa..sy memg saksi utama kejadian semlm...memg konfiden giler ezzan jalan..hahaha...xtau nape die mengong time tu...kikiki..sibuk dgn die punye mydin card!!

Farah Izzati said...

aku maira muahahahaha..

Ezzan Yusop said...

farah: hahahahaha....
"aku yg xreti eja ke, budak ni yg hilang ingatan" monolog aku ketika membaca komen ko.

Farah Izzati said...

maira tu nama manja.. *muka merah padam*