Followers

Wednesday, November 5, 2008

favourite dialogue this week

Abby: Kenapa abang asyik macam ini sekali? Abang asyik cerita Memey itu, Memey ini?

Norman: Saya cerita dari sudut kemanusiaan.

Abby: Habis saya ni apa? Saya isteri awak tau!

Norman: Dia ada mak bapak.

Abby: Saya tak ada mak bapak?Apa lebihnya dia dari saya? Buruk sangat ke saya ni? Ceraikan saya, kat sini pun tak apalah.

Norman: Selama ini pun saya jumpa mak dan ayah tentang masalah ini. Maaf ya, abang kena cakap benda ni (Norman berpaling kepada Abby yang semakin kuat menangis). Abang kena cakap, maaf ya....... (bagaimana pun Norman tidak dapat meneruskan kata-kata dan membiarkan apa yang mahu diluahkan hanya berlegar dalam fikirannya).

Abby: Tipu! dahlah selama ini susah sangat nak bawa berbincang. (Abby kemudian sekali lagi ditenangkan wartawan tetapi menolak dan sambil menahan tangisan berkata semula) Saya tak nak. Saya susah nak jumpa dia. Langsung dia sudah tak nampak saya dalam hati dia. Asyik nak bercakap pasal perempuan tu sahaja!

(Norman juga dinasihati oleh wartawan supaya beredar untuk tidak mengeruhkan lagi keadaan. Abby ditenangkan oleh Datuk Yusof Haslam yang hadir mengejut di lokasi setelah dimaklumkan mengenai insiden berkenaan.)


ps: aku menitiskan air mata gak.

6 comments:

Unknown said...

Huwaaa... tp xpe.. as a man... Norman leh kawin lagi satu.. dgn persetujuan Abby..

CikSengal said...

dialogue hari ni:-

'Namun, pada masa yang sama, saya tidak mampu menolak ketentuan andai saya dan Memey bertemu jodoh satu hari nanti,'

bluwweeeehhh..

Ezzan Yusop said...

tu yg xbleh blah...leh lak ckp cmtu tapi at the same time, ckp kalo bleh nk slamatkan rumah tangga dia..
deyy, lu nak mana satu ni man (cewahhh...cam la aku knal dorg ni..hakhak)

na.ni said...

mcm bangang je norman tu.
haihh..

karma bebeh..
tak baik memey bt cmtu.
kn?

Unknown said...

antara memey, norman abby.. sy sokong Memey!.. xpe lah norman xyah susah2 pk pasal memey, i can take care of her.. heheh

Ezzan Yusop said...

btul tu kema...
kang memey kene batang hidung sndri baru tau!

hah, dgr tu norman..bagi la memey kt mander tu.. :D