Followers

Tuesday, October 5, 2010

why so serious


semenjak berkerjaya baru ni kan (walaupun takdelah baru sangat dah 4 bulan dah), saya dah macam hilang diri saya sendiri. faham tak ayat sastera poyo ni? omputih kata i lost my own self. i wasn't like my old self. i don't know this is the new me or what but i hope it's not. no, bukan saya tak bersyukur dengan rezeki yang Allah berikan ni, more than grateful i tell you cuma saya dah biasa jadi diri saya yang sebenar depan orang lain. saya sebenarnya seorang yang laid-back kinda person. i don't take things seriously sometimes. i like to have some fun in everything that i do. maksudnya even though the task was kinda serious but i will make it as enjoyable as it can be.

saya ni memang jenis suka gelak. suka ketawa dengan kawan-kawan. so saya suka buat lawak. and bila orang lain buat lawak saya memang nak join gelak sampai sanggup lah berjalan ke tempat mereka supaya saya dapat bergelak ketawa dengan mereka. fyi, tempat duduk saya agak jauh sikit dari mereka yang suka berketawa ni. tapi saya rasa sekejap pun takpelah. asal dapat gelak. i love the happy mood sebab bila mood ok nak buat kerja jadi lebih bersemangat. i need those happy mood to cheer me up everytime i headed to the office.

tapi bila suasana tu tegang, serius jadi saya pun akan berubah menjadi ultraman yang serius. walaupun memang ultraman tu dah serius tak pernah gelak (pernah dengar ke ultraman gelak?) tapi ultraman adalah seoarang yang tidak cool dan tak ceria langsung. at least kalau jadi superman dia boleh lah jugak senyum sikit. samalah seperti keadaan saya. saya tidak mahu menjadi seorang yang serius. tak mahu menjadi some cold hearted person. tapi kadang-kadang keadaan menuntut saya menjadi seorang yang serius. tak percaya? tengok entry ni saja dah tahu saya dah berubah menjadi serius. urghhh. tak best langsung.

but the truth is, i was kinda afraid that i'll turn out to be that way one day.



2 comments:

rosealley said...

u can do it ezzan!!haha, tetiba, i mean u are still as enjoyable person as u are before:)

dd dudu said...

jangan risauu laaaa ezangg.. klu ezang jumpe kitorang musti automatik ezangg cam ezangg dulu gakkkkk, gelak2 dan sengalest

hehe