Followers

Thursday, December 4, 2008

new rules people!

oh...mungkin aku sukar untuk ber'blogging' lagi selepas ini.
dalam hatiku menjerit...tidak!!!
kenapa?
kenapa kamu tanya?
mestilah sebab kerja, bukan sebab aku nak kahwin ye!
aku dan geng bas sekolah yang lain
telah diberi peraturan baru.
setiap pagi kena jumpa boss, lapor diri untuk tanya
"Apa kerja untuk saya hari ini?"
Bak kata Tok Su, supaya kami lebih produktif, dinamik, proaktif, positif, fanatik...na na na na kita tak perlu gusar...
(tiba-tiba terkeluar lagu fanatik KRU...wahahah! Tok Su cakap sampai produktif je, aku saja tambah perkataan-perkataan lain).
Kami akan diberi masa untuk siapkan kerja.
Contohnya :

Task XYZ
- estimated time to be complete : 1 hour
(jot down waktu mula dan waktu tamat)
Lepas completed the task, proceed dengan Task ABC pula

Begitulah rutin seharian kami.
Berkuatkuasa hari ini.

The question is...sampai bila aku boleh ikut peraturan?
Another thing is...aku ni patuh sangat ke peraturan?
Muahahah!

perhatian :
geng bas sekolah dalam post ini merujuk pada semua programmer.
kata ganti diri nama ke-15 ini telah diberikan oleh kak asiah merangkap guru besar dan ketua pengawas. ahaks!



2 comments:

Siti Mas Hidayu said...

wahahaha,,,aku pun tergolong geng bas sekolah la kirenyer ye...hehehe same2 la kite menjadi pekerja yang proactive and ber displin!!!heheheh..

Ezzan Yusop said...

ayu yg perasan cute : mestilah ko trgolong skali kot, ko kan barisan paling depan...hahahha!