Followers

Wednesday, April 14, 2010

permainan orang kaya



saya bukanlah seorang yang penyabar. sebab itu saya tak boleh bermain catur. walaupun sebenarnya memang sedia maklum tak reti nak main tapi apakan daya, perasaan nak belajar main catur memang tak pernah wujud. lagipun, saya rasa catur adalah permainan untuk orang hebat dan yang kaya-kaya je. diulangi ye, yang SAYA rasa bukan KAMU rasa. mana tak nya, nak main catur kena fikir strategi. oleh sebab 2 orang yang bijak pandai yang main jadi strategi lagi dahsyat so kena ambil masa yang lama. jadi bila tengok rose dan linda bermain catur, saya menguap beribu riban kali sampai dari mula-mula duduk tengok diorang main sampai saya berbaring. siap bertanya..."bila nak habis ni?"

lagipun, main catur kena senyap. sungguhlah tidak sesuai dengan saya yang bising ni. tu yang saya lebih suka main One Happy Family At Home dengan Snap! sebab boleh bising. gelak. main tepuk-tepuk dan yang penting pastu boleh main tipu. haha.



checkmate! rose kalah. haha.


tapi walaupun tak suka main catur tapi kalau tengok orang main, mak tak sabar nak tunggu noks mereka menjerit 'checkmate!'....ok tipu mereka tak jerit saya je suka dengar orang cakap checkmate dengan bersemangat. kira macam diorang jerit SNAP! *pastu tersengih bangga dapat kad lagi-lagi kalau banyak!* masa main game Snap tu.






hmm...tetiba macam nak main Snap dalam ofis ni. ada sesiapa yang boleh pinjamkan?



4 comments:

Anonymous said...

celah mana pulak kau dapat chess ni????

Ezzan Yusop said...

linda : ni yang hari tu korang main. aku snap upload kt twitter hari tu. hehe!

rosealley said...

hahah, sekian lamaaaa;p

dd dudu said...

aaa nak main uno yang tarik2 pastu jatuh tu hahahaha lagi bisengg