Followers

Monday, March 7, 2011

kaki bola


(ehem ehem oleh kerana liverpool menang semalam dan tidur saya amatlah lena, thanks to suarez and kuyt and that handsome fella, andy carroll, suddenly mood nak cerciter pasal bola terus menjelma!)

saya minat bola. tapi mainnya tak gheti. hehe. semua ni hasil didikan my father yang minat sangat tengok bola. diangkutnya saya dan eqah masa kecil-kecil dulu pergi tengok football match kat Stadium Shah Alam. long time ago. so kira dah macam terpengaruh dengan ayah ni, suka tengok bola. berjangkit siot. so nak citer lah team-team EPL yang saya minat or pernah minat.

the first English team yang saya support was Newcastle United. i was in primary school masa tu. yes, tentu orang tak percayakan. huhu. main reason was of course, the talented Alan Shearer. masa tu memang minat dia giler-giler lah. siap beli football magazine with him on the cover. and tapi match tu jarang tengok lah sebab takde astro lagi masa tu.

lepas lama tu macam tak best dah lah kan Newcastle United, cinta saya pun beralih arah ke Manchester United. whatttt???!!!! yup, anda baca dengan betul. saya pernah jadi Man U supporter (what was i thinking?) dan semua tu gara-gara, none other than David Beckham. i mean David Beckham before he became what he is right now. pre-victoria days. pre-mr.posh days. when he was still as good as that goal he scored for Man U dari tengah padang yang jadi one of the greatest goal ever. tapi once bila dia start dating Victoria terus saya macam tak pandang dah. sebab dia macam sibuk nak glams-glams main pun dah tak best.

so, babai Beckham



and HELLO to.....







LIVERPOOL!!!!!! 

sejak bila saya minat Liverpool ni ek. hmm saya rasa sejak zaman sinaran pasport kegemilangan Michael Owen kot and also masa zaman Steve McManaman lagi. and at the same time, my father memang peminat Liverpool dari dulu lagi. setia koo. huhu. memang jatuh cintan lah dengan Liverpool.
even masa Michael Owen pindah masuk Real Madrid, masuk Newcastle and latest, masuk Man U (poyo kau ek Owen!), Liverpool tetap menjadi pojaan hatiku. kira macam dah sebati lah dengan Liverpool. lepas Michael Owen belah, i became a true supporter of the club. i mean, bukan kerana Gerrard ada ke or siapa-siapalah kan. i support the team, not the player. support sampai sekarang. Biarpun Torres The Traitor dah left the club, hati ni kuat dengan Liverpool takde ke Chelsea ikut Torres ke apa. cewah..feeling-feeling setia konon. jadi bila semalam Liverpool kalahkan Man U 3-1, ana rasa dunia ini ana yang punya....bukan ana rafalli punya. eh tetibe. haha.




1 comment:

haqqiem said...

boo liverpool..boo~