Followers

Thursday, July 22, 2010

sayang anak menantu jadi mangsa


semalam masa nak pergi kerja terdengar satu cerita kat sinar fm. wah kau sinar fm sungguh old skool siot. hehe. anyway, ada lah seorang perempuan cerita pasal mertua dia. yang sentiasa menabur fitnah kat diri dia pada suami dia dengan niat untuk anak dia (si suami) tu berpisah lah dengan perempuan ni. satu je ayat terlintas kat fikiran saya masa tu.

"AIYOOOO ADA LAGI ORANG MACAM NI EK KAT AKHIR ZAMAN NI EK?"...ermm saya bukan refer pada perempuan tu, just the in law. saya ingat benda ni dalam novel je. dalam drama. tak sangka sangat dunia dah nak kiamat ni pun masih ada lagi orang berfikiran macam zaman batu. kenapa ek kalau mertua tu tak suka menantu mesti ada kes fitnah memfitnah. buat cerita semata-mata nak anak bercerai-berai. astaga. perceraian tu kan perkara yang dibenci Allah. kenapa lah akibat dendam kesumat bagai sampai sanggup buat perkara tu.

takde untungnya semua benda alah tu. last-last hilang anak adalah. macam yang perempuan tu last-last husband dia putuskan hubungan dengan famili sebab dia percayakan isteri dia. ha kan dah hilang anak. tak pasal-pasal sebab marahkan menantu tergadai anak sekali. eh sesuai ke peribahasa ni. eh ni namanya peribahasa ke. eh lupa nak cakap saya dah kembali. haiyaaaakk!



1 comment:

Anonymous said...

entah hape2 je mak mertua mcm itu. tapi aku takut jugak weii kalau kena mcm tu..huhu


Latest Entry : Review Filem Street Dance