Followers

Sunday, March 8, 2009

ketidakfahaman dan ketidaktenteraman

tak tahu lah kenapa makin lama saya makin lembab nak faham sesuatu even dah diterangkan berulang kali. saya mempunyai masalah untuk memahamkan apa yang diterangkan untuk yang pertama kali, mesti saya akan tanya balik. kadang-kadang tiba-tiba hilang saja dari pandangan. cewah! my mind usually will drifted away in the middle of a class or meeting or TRAINING. (saja je nak emphasized kan word training tu..hukhuk).

masa belajar lagi saya memang tak boleh nak fahamkan apa yang lecturer ajar kat depan. i usually need the someone to explained it to me one on one. faham tak faham tak? kira kalau lecturer tu cakap kat semua orang masa dalam class, confirm minda saya dah sampai Utopia (kat mana tuh? hehehe). saya nak dia explain kat saya je (gila tamak haloba kan? hahahha) tapi memang macam tu lah.

saya ni pula tak suka nak tanya lecturer or instructor or boss kalau saya tak faham sebab kadang-kadang bahasa yang digunakan amatlah tinggi sehingga tak tercapai akalku. saya selalu anggukkan saja, pastu marah diri sendiri konon-konon faham. huahuahua. macam dalam training baru-baru ini, i feel like jasad saja ada dalam training tu tapi mindaku dah sampai ke mana tah, jauh gila terbabas. i don't respond at all. kesian Mr. G dia tanya soalan tapi saya selalu buat muka bodoh tak bagi respond. hahaha, gila kejam! dahlah saya ni selalu tak faham dalam training tu and then mesti kelam kabut tanya salwa, "apa yang kita kena buat ni?" itu adalah dialog yang selalu kami borakkan. hahaha. dahlah kami bertiga (dd, salwa dan saya) geng bas mini yang slow nak faham.

sama jugalah dengan masa bekerja. saya akan tanya budak-budak yang lain (terutama kimboy, aida, deng and dd) kalau tak faham and tak reti buat. (selalu saya tak reti buat, dah nak putus asa pun ada...oh hati, tabahlah engkau!) tapi bila dah tanya, makin kusut pun ada. makin pening. makin tak faham dan makinlah tak tahu nak buat. bila dah tak tahu nak beritahu or mengadu kat siapa lagi, saya selalu simpan je dalam hati...and cuba je tahan selagi boleh tahan. agak memaksa diri pun ada (don't know what will happen if i did broke down...hmmm).

oh ye...esok saya akan berkampung di office untuk siapkan mana yang boleh siap - save ke update ke search ke. had to forced myself to go to work during weekends in order to finish up before deadline (sebenarnya lebih tepat lagi sebelum kena sembelih kalau tak siap. rasa macam tak boleh siapkan on time. macam mana nih?)


i need help!!!!!!



tiba-tiba hatiku sebak. sob sob!

2 comments:

dd dudu said...

heheheh jom merge entry ni nakk :D

Ezzan Yusop said...

dd : nak nak nak....hmm, nnti dd xde training mggu ni, xbesh laaaa...xde org yg leh wat ezan gelak nnti...kuikuikui! lgpn, kt sape nnti ezan nk tnye kalo ezan x fhm...sedih sey!!