Followers

Tuesday, March 16, 2010

animal movies


(ye, animal movies bukan animal planet)

lewat malam tadi, semasa mengambil mood untuk tidur sekali tuh tangan gatal saya telah menekan butang R di astro ria lalu tertidur. haha. ok, bukan begitu ceritanya. ceritanya macam ni. saya telah menonton cerita Marley & Me kat alahai tak ingatlah pulak HBO ke StarMovies tapi either one lah kan. saya kalau boleh akan avoid tengok cerita-cerita macam ni not because i hate dogs ok. i like looking at dogs tapi yang jinak-jinak saja lah oh wait scratch that. i like looking at puppies. puppies are soooo freaking cute. especially yang bulu lebat sampai tak nampak mata pastu jalan tergedek-gedek. kihkih. comel comel. anyway, one reason i don't want to watch animal movies is that i know for sure i'll end up crying. tak boleh wooo tengok binatang tu mati in the end or binatang tu kena dera. memang menangis lah saya macam tengok kuch-kuch hota hai dulu. macam semalam, gatal tangan tengok Marley & Me terus menangis teresak-esak nak tidur pun air mata masih mengalir di pipi gitu. tengok Stuart Little pun saya boleh nangis. kihkih.



comelnyerrrr.....grrr!

kalau tengok national geography tang sekumpulan harimau tengah nak terkam kuda belang ke apa kan akan sedih lah. mesti akan jerit "kasihannya!!!" kat depan tv tu walaupun saya tahu itu adalah makanannya tapi tetap sedih. kalau tengok ularkatak kena makan dengan katak ular pun rasa kasihan. mungkin sebab cara makan dia kot. main sambar je. uhuk uhuk!




awww...comel sangat kan! mana saya tak nangis bila dia mati di pangkuan tuan dia. hukhuk!




footnote : ok. disini saya ingin menyatakan sesuatu. sebelum ada suara-suara sumbang yang sibuk nak mengomen tak tentu hala meh sini saya clarifykan dulu. mungkin bagi sesetengah orang menganggap apalah budak ni suka anjing. dahlah Islam. tak tahu ke haram binatang tu. well, bagi saya tak salah kan kalau saya suka dengan anjing lainlah kalau saya bersentuhan dengan anjing dengan keadaan basah tapak tangan itu baru haram. kena samak. Islam pun tidak menyuruh kita bersikap kejam terhadap binatang. i can't stand tengok gambar-gambar haiwan diseksa. sedih tengok kenapa manusia boleh zalim begitu sekali.




7 comments:

DilaGhani said...

muka brutal..dalam hati ada taman la darling aku ni..hehe..u should join PETA u know.haha

::mE uMmU:: said...

"kalau tengok ular kena makan dengan katak pun rasa kasihan"...

eh mek, aku plak yg konpius skang...ular makan katak ke katak yg makan ular ni???

haihhhhhhhhhh ;p

Ezzan Yusop said...

dla : hahahhaha tapi PETA tu kdg2 membogelkan diri. kehkeh! xkuasa mak.

ummu : kahkahkah gelak guling2 rupenye ko sorg je yg prasan. hahahhahaha! aku dah betulkan dah ;)

Xara said...

Saya boleh tengok semua jenis filem berkenaan haiwan ni. kecuali katak. sangat geli. Tapi kalo tengok berkenaan ikan, sama ada di sungai, tasik mahupun laut, tak boleh stop wondering, ikan yang dipaparkan di tv itu sedap dimasak apa? hehehhe :P~

Ezzan Yusop said...

kak suri : hahahahaha. =))

Anonymous said...

waakkakakaak,,,kak suri punya imaginasi memang x leh blah. ahhaahha

Ezzan Yusop said...

linda : hahah same lah dgn ko. selalu extreme tau kalo nak imagine2! muahaha!