Followers

Sunday, May 2, 2010

bandung : the second day

Day 2 :

  • supposedly, kitorang dah plan nak ke Kawah Putih pada hari kedua ini tapi nak buat macam mana, plan itu terpaksa dibatalkan. kerana apa? kami telah diberitahu by fellow malaysians yang stayed at the same hotel bahawa kawasan tersebut telah ditutup sementara akibat berlakunya tanah runtuh di kawasan itu. masa itu rasa macam 'alaaaa....tak boleh nak buat photoshoot disana'. nak ke Tangkuban Perahu saya tidak cukup duit pula. sebab supir cakap harganya Rp. 130 000 tapi yang orang malaysia tu tadi kata harganya Rp 50 000. konfius disitu. tak tahu mana satu yang betul. so, kami pun decide tidak ke Tangkuban Perahu. kasihan rakan-rakan saya yang lain tak dapat ke sana kerana saya. sebab tak bawa cukup duit, mereka pun terpaksa membatalkan niat nak ke Tangkuban Perahu.
  • we settled for Cibaduyut instead. tempat jual barangan kulit yang agak berkualiti. lelaki akan suka kot tempat-tempat macam ni. jaket kulit, kasut kulit, beg kulit semua ada kat sini. masa ini sebenarnya mood saya agak down sikit, siap rasa bosan lagi tu. faham tak perasaan orang excited tapi dikecewakan. hah, begitulah perasaan saya yang tidak dapat ke kawah putih. aissshhhh...

  • lepas tu kan, kami macam wondering nak pergi mana lagi. then, supir kami eh lupa nak beritahu yang jeffrey tiada bersama kami masa hari kedua ni sebab dia ada hal penting so ada orang ganti dia, namanya hadir. tapi saya tetap panggil dia hadi. wah sesuki je kan tukar nama tapi entah, sedap lagi panggil hadi. siusiusiu. eh di mana tadi ya, oh ha hadi tu bagilah cadangan untuk ke Air Terjun. kami pun on saja sebab dah tak tahu nak kemana kan.

  • Selamat Datang ke Air Terjun Hutan Raya (kot, aiyo lagi lupa nama itu tempat). nak ke air terjun tu berjalan 400m ye kengkawan. feel ala-ala 'are we there yet' semasa berjalan. tapi kat sana tak boleh pun mandi ke, nak main air ke, rendam-rendam kaki ke sebab...memang tak boleh. so most of our time there were spent on camwhoring. kehkeh! makan jagung jap kat sana, then berangkatlah kami menapak 400m lagi nak ke mobilnya. tapi masa balik ni, ya rabbi...penat nak termampos! dah lah dengan hujan renyai-renyai nya. siap berpimpin tangan lagi saya dengan haida. dah tak toleh dah kat mereka yang berada di belakang. rasa macam tengah jungle-trekking pun ada.


  • for lunch, kami ke Kampung Daun. tempat dia...WOW! terus terasa nak buat wedding reception kat situ. cewah. makanan kat sana superb walaweh! harga dia pun superb walaweh gak. superb = mahal. kahkah. makan untuk lunch just half a million ok. walaupun rupiah, kira dah lebih seratus ringgit tau. terus macam ok, tak boleh makan sini dah. hehehe!


  • dari kampung daun, kami ke paris van java. the couples (dd & kuku, ros & encik tunang) mahu mencari barang hantaran. walaupun saya tidak merancang untuk membeli apa-apa disana, tapikan i ended up buying perfume. tetiba tanganku ini gatal ingin membeli. lepak kejap kat cafe BMC yang bermaksud Bandoengsche Melk Centrale, di tepi-tepi mall tu, minum-minum coffee dan makan spaghetti (datang bandung tapi makan spaghetti, apa kes? hehe) macam ala-ala selebriti, ambil gambar jap then terus kami pulang ke hotel.



END OF DAY TWO

(more photos can be view at Ezzan Yusop's Photography)




4 comments:

dd dudu said...

makasih ezan upload gambar di fb :D dd amik yukkk

nanti dd bg gamba kamera murah pulak, ececehhh

dd dudu said...

makasih ezan upload gambar di fb :D dd amik yukkk

nanti dd bg gamba kamera murah pulak, ececehhh

Ezzan Yusop said...

dd : apa motif dua kali send ni? miahaha. kamera murah inda! kamera dd khas kan. utk gmbr kamu dan dia saja kn kn kn. kahkahkah!

dd dudu said...

bukan gambar dd je ke? kui kui baru perasan semalam gmbar kuku xdek dlm kameraku huk2 lari slow2