Followers

Friday, May 21, 2010

a goodbye note


(this is going to be a very long entry)


di suatu ketika dulu, perbualan dengan ayu melalui facebook (lebih kuranglah)...

ayu : tahniah weh, dapat calendar module. hebat tu!!
saya : tahniah inda...kau tak perasan ke, semua yang buat calendar module ni mesti blah lepas tu...adakah aku akan mengikuti jejak langkah mereka?








for those who were wondering and also guessing, yes it is official. i am leaving OAS and today marked the end of my journey as an Application Developer in OAS. inilah yang saya maksudkan pasal entri new commitment yang saya posted last 2 weeks. tak boleh beritahu awal-awal sebab nanti takut tak jadi. ceh poyo je ayat macam lah nak bertunang kan kui kui kui. terpaksa rahsiakan dari dd, ummu and ramai lagilah. hanya orang tertentu di office ni saja yang tahu. kemana hala tuju saya selepas ini? ke bandung. haha. ok. be serious. saya akan berkhidmat dengan kerajaan sebagai Pegawai Teknologi Maklumat kementerian mana tidak diketahui lagi. will start my job on the 24th.

oh my gosh, rasa macam tak percaya je nak tinggalkan OAS ni. sob sob sob. demmit, i'm so not good in saying goodbyes. hmm...well it's been almost two years since i joined this company. so many memories had been made.

i'm gonna miss everyone from...

luqman - budak yang paling suka sakat orang dari zaman dd dulu sampai zaman sekarang suka usik linda. budak yang tak pernah tolak kalau orang bagi free food. hehe. selalu juga tolong ezzan kalau ezzan tak reti sesuatu kan. anyway, sukalah pinjam jam luqman. bagi ezzan boleh? ;p

nat - ibu muda yang cantik sangat. kehkeh. selalu curi makanan nat. anything yang nat offer baik laksa johor ataupun cookies hangus semua ezzan terima dengan hati yang terbuka. cewah. hehe. will miss aisya for sure lah. hopefully dia menang contest Pa&Ma tu ek. ezzan vote tau! ;)

linda - gadis yang kuat makan tapi keding je. jeles noks tengok kau makan banyak tapi tak pecah perut. hehe. dah, toksah garang-garang lagi dengan sufail (motif? hahaha), toksah dah campak-campak handphone tu terkejut syazwan tengah tekun buat kerja. dan silalah kapel dengan luqman. hahahaha.

syazwan (wah syazwan pun masuk list? hehe) - terima kasih sebab...hmm sebab apa ek..ha terima kasih sebab belikan ezzan mineral hari tu. heheh. rasa macam syazwan tak baca kot. eh aida minta tolong suruh syazwan baca ni. hehehe.

megat - jiran 'tersayang'. kenapa tersayang? sebab meja kami sebelah menyebelah je dan kami selalu bergabung tenaga (macam adam dan stacy ;p) menjalankan aktiviti usik orang lah, gelakkan orang lah, mengajuk orang lah. asal ada benda yang lawak je, kami dua bantai gelak. hahaha. kalau megat tak datang, ezzan rasa sunyi. sebab megat takde kat sebelah nak mengajuk haidah. hahaha. always a fun la you.

haidah - haidah ooh haidah boleh tak kau tolong jadi kaki lawan for once? wah gitu! takdelah, kau jadilah budak baik yang mendengar kata bos seperti selalu, jangan jadi macam aku ni selalu saja rasa nak lawan cakap orang. hahahaha. kalau ada problem dengan Training Module sila jangan cari aku. wakakah!

geng-geng heitech (khirul, uswah, rizal, abg nuar and anum ) - maaflah kalau ezzan ada terkasar bahasa ke dengan korang. ada usik-usik (walaupun senario kata tiada salahnya, asal kan baik niat di hatinya) yang terguris hati ke. rizal tu hah, bila tah nak bawak naik kereta vios dia. wah marah tetiba. ;p eh minta maaf balik. eh dah dapat naik vios dah. rizal sengaja hari last baru dia nak bawa saya naik vios dia hehe!

geng level 2 (zida, seri, kak suri, dewa, jia) - terima kasih uols for the friendship. sob sob tak dapat nak tengok anak jia yang super cute tu. zida my dear, i pergi dulu ye noks. jaga ofis baik-baik (motif? hehehe), seri kau kahwin nanti jangan lupa jemput tau, nangis aku kalau kau tak jemput. hehe. kak suri, chaiyok2 habiskan novel kak suri tu. dewa...oh dewaaa selalu ezzan kacau dewa kan. tapi dewa cool je layan. terima kasih. ;)

geng level 1 (fahmi, jenal, rahman) - thanks jenal sebab jual kamera kat aku. nanti aku nak beli lense ko boleh tak? hehe. fahmi oh fahmi nanti nak kahwin jangan lupo jomput den ni hah and terima kasih sebab banyak tolong ezzan. same goes to rahman, terima kasih yuk for everything macam deployment tu. kihkih.

encik burhan - kadang-kadang saya rasa macam encik yang buat Calendar tu walaupun saya dipertanggungjawabkan ke atas module itu. rasa macam encik lebih berhak kot yang in charge kalendar tu. hehe. maafkan segala kesalahan dan kekasaran bahasa saya sepanjang saya menjadi anak buah encik. encik memang boss yang hebat. setiap kali encik berjaya selesaikan masalah programming dalam masa 2 jam saya terasa kerdil sekali sebab berhari-hari saya fikir penyelesaiannya, encik selesaikan dalam masa 2 jam. woahhh memang terbaek! ;)

encik sham - thanks for lending me your camera and the lense. appreciate that a lot. lepas ni dah tak boleh pinjam lagi lah. uwaaa...eh ke boleh lagi bagi pinjam *kelip-kelip mata sikit* terima kasihlah atas semua tunjuk ajar.

encik kamal hassan ok tipu encik AKK (masuk list gak tau) - terima kasih sebab terima surat perletakan jawatan saya. kihkih. terima kasih juga sebab hari tu encik ada tolong saya pasal Calendar Module masa awal-awal saya macam meroyan sikit sebab tak suka buat Calendar yang encik lutfi tinggalkan itu. ;p

encik shahir - maaflah ye cik, saya terpaksa tinggalkan company ni. walaupun dengan berat hati tapi it's for my future. terima kasih juga sebab merelakan pemergian saya (wah macam nak pergi berperang je. hehehe). kalau OAS ada event apa-apa ke panggillah saya, kalau encik ada buat kenduri ke kat rumah encik sudi-sudikan lah jemput saya (over!). rumah kita dekat kan cik kan kan kan? ;p

last but not least, to my girls, my dolls, my best friends - aida farisa and rosalinda si artis kelantan yang cantik. kenapa saya panggil mereka my dolls? well, since dd left the building, the two has been the closest person to me in the company. kalau salah sorang takde mesti rasa tak meriah. selalu gaduh bila nak decide nak makan katne. hehe. kitorang ni sangat selalu lah bersama. nak balik pun mesti ada ayat ni "ros balik pukul berapa? sainglah sekali" ataupun "korang balik awal ke hari ni. kita balik awal" nanti akan ada jawapan "nak balik awal jugak!". we went everywhere together. went lunch together. went to the movies together. went to alamanda together. we watched glee together. we were so lazy together. LOL. lepas ni siapalah pula nak jadi peneman ezzan pergi mana-mana? sedih sangat nak berpisah dengan korang. love you guys to death XOXO.



there'll be no more wearing jeans and t-shirts to work...
no more coming late to work..
no more going out early for lunch...
no more lunch lama-lama...

no more going to alamanda sampai rasa macam eh bila nak balik ofis ni...

no more hanging out at the surau lama-lama...
no more main teka-teki petang-petang...
no more seeing linda beraksi manja dengan luqman...
no more hearing haida saying 'harammmm' everytime someone ajuk cakap dia...
no more munching on goreng pisang and keropok lekor petang-petang...
no more surfing the net like crazy...
no more discussing about the Glee's episode...
no more hanging out at Shameera...
and most importantly,
...
...
...

no more coming to the office knowing that you guys will make my laugh!


OASIANS!!!
you will always be in my heart.





psssttt....last-last kan semua dalam gambar ni terkeluar.


tapi oleh sebab saya the last person yang keluar jadi kira saya adalah juaralah. the last man standing before going down. cewah. saya juara macam shahir af8 tu yang bakal juara af8. wah konfiden tau dia juara macamlah saya yang tentukan. silalah afundi shahir bebanyak. ;p


Peace out! (-_-)v
Lots of Love,

9 comments:

SweetSour said...

selamat melangkah masuk ke sektor kerajaan. mmg best..percayala. n please jd pegawai teknologi maklumat yg reti buat kejer. jgn tindas penolong pegawai teknologi maklumat. sbb ini selalunya yg berlaku. f29 sekang mata buat kejer tp f41 pandai bodek bos jer. kejer tak buat. dlm miting ckp jer lebih. hehehe.. tahniah tau ezzan!

nurul azida ahmad said...

tahniah ezzan sebab dpt keje gomen. wuwuwu. sy kene jaga ofis ka? hurm ikut batch, zida la paling lama dlm batch kita masa masuk oas ni. huhu.

all d best, nnti dtg la sini ye. sedih plak baca entry ni.


nnti dlm ms 3 bulan i cr u ye. sebab i tau masa tu u 'kaya'!!! hahahah.. $$$$$$$ ka ching!! :-p

w a w a A Z U R A said...

ezzan, gud luck =)

dd dudu said...

hampir menitik airmata dd membaca bait2 kata ezan, wuwu


gambar terakhir entry ni sungguh meruntun jiwakuuuu :'(

*nangess....








ezzan... dush dush napelah dd x terfikir ye ezan dpt ptm. adoilahhh, sedangkan skg memang tgh musim calon2 hari tu dipanggil. kat sini pun 2 orang dah benti, lapor diri nex week. ezzan, cam xpercaye jek ezzan akan g keje pagi2 (gelak sipi2)

hi hi hi

nway. congratssss sayangku!!!!!!!!!


masa dpn ezan dah terjamin lepas ni. walaweehhh


congrats again ;)




*sambung nanges

Seri Mas Nurwani said...

huhu. bye2 ezzan. gud luck di tempat baru. semoga berjaya dan terus berjaya. tumpang happy utk ko. hiks~

psst: jgn risau aku mesti ajak ko. namamu dah ada dlm senarai.eceh! nnti jgn plak x sudi dtg yer;p

rosealley said...

will miss u la ezzan!!so bad, huuu

Ezzan Yusop said...

sweet sour : wah ngape ein komen cm marah ni. hehehe! insyaAllah...saya tak suka kaki bodek, harap2 saya tak jadi kaki bodek. ;) thanks!!

zida : tu la kan. u je tinggal sorg2. hehe. lepas 3 buln tu nnti raya. so ezan blanje korg kt umah ezzan lah. hahahaha! mkn kat sana. boleh? ;p

wawa : awww...thanks wawa. all the best to ifms team. cewah!

dd : i pun xpcaya i akan bgun pagi dah kuar rumah sesudah subuh. siusiusiu gelakkan diri sendri. hikhik! now u know kan kenapa tak dpt pergi majlis nikah ros. sorry lah xgtau awal2, nk bg surprise kat dd. FYI, kheri tau psl ni! hehehe. gi dush dush kheri. hahaha!

seri : thanks darl ~ insyaAllah, aku on je asal budak2 oas ada. no hal punye lah! :)

Ezzan Yusop said...

ros : will miss you too dear. will miss terribly! serius. tak tipu. huhu!

Siti Mas Hidayu said...

wahahahaha...aku lambat setahun la...hehehe baru bace...sob sob sob sedey..ape la agaknye cerita calender skang ni ek ;(