Followers

Wednesday, May 12, 2010

crazy obsession



tak faham dengan orang yang obses dengan artis. maksud saya obses disini macam kalau orang lain cakap pasal keburukan artis tu, dia akan attack orang tu. saya tak maksudkan wartawan ke apa yang nak mengutuk tu tak kesah pun. ni yang peminat yang sometimes overacting. kalau orang lain kutuk artis kesayangan dia, dia akan kutuk balik orang tu. it's like football at times. you know how MU fans kutuk gila-gila Liverpool and the same goes to the other team. kalau nak bergurau it's fine lah kan tapi kalau macam sampai nak gaduh bagai rasa macam oh sungguh keanak-anakan. pasal bola pun nak gaduh. sungguh tak-koser-mak.

ok. berbalik pada tajuk yang ingin disampaikan. "obses" dengan artis. i get it you like them. i get it you adore them. saya pun ada artis kegemaran saya so i know the feeling. tapi kalau mereka dihentam, dikutuk oleh orang lain saya tak rasa saya perlu menghentam mereka balik. sebabnya sebagai peminat, i think the most important thing that you can do is to support your favourite act. macam mana tu anda tanya?

as simple as simplyct. haha tak sesuai peribahasa itu. ok. sebenarnya senang je mak limah sayang. not by acting all bitchy and kutuk habis-habisan orang yang mengutuk artis tu but by buying their products. ni setakat backing artis tu tapi bila album keluar, kau download dari internet je tak guna juga. kalau movie diorang keluar kau tak pergi pun tengok duk tunggu orang upload kat internet pastu baru boleh download or beli cetak rompak, tu tak supportive langsung. bila diorang buat konsert kau tak pulak beli tiket konon sebab mahal. support ke tu namanya? peminat ke tu namanya? then kau nak marah bila orang mengata pasal artis kegemaran kau? apa daa...




footnote : saya dituduh berlagak diva bila terserempak dengan artis A tapi saya tidak terasa pun ingin bergambar sakan dengan dia mahupun meminta autograf darinya. kerana pada mata saya dia belum cukup hebat setaraf M.Nasir mahupun Afdlin Shauki!
divakah saya? hmm..




1 comment:

Eein Haedzerin said...

nak menyebok... sape artis A tu? hihi