Followers

Friday, May 28, 2010

the saddest drama ever


i'm not sure i've wrote about this. malas pula nak tengok archive so saya tulis sajalah ye. kalau korang rasa saya dah pernah tulis pasal ni, korang mengadulah kat pejabat agama. haha. ok. saya rasa mesti ramai dah tengok cerita Jepun 'One Litre Of Tears' kan. yang drama punya. bukan yang movie. personally, saya rasa cerita itu perlu ditukar tajuk kepada Berliter-liter of Tears. haha. saya tengok cerita ni during semester break sebelum masuk semester 6 masa ambil bachelor science comp dulu. cerita ini dicadangkan oleh sahabat saya memandangkan saya asyik mengadu pada dia bosannya cuti (ceh padahal bukan tak boleh buat final project masa tu. hihi).

so saya pun tengoklah cerita ni. ada 11 episod cerita ini. and truthfully, it is THE SADDEST drama ever. and i mean like...EVER. saya habiskan tengok 11 episod tu dalam masa satu hari juga. tak pernah saya menangis sebegitu teruk bila menonton cerita. saya memang nangis ok. teresak-esak sampai terhenjut-henjut bahu. feeling saya masa tengok drama tu...pergh! memang kalahlah bila saya tengok Kuch Kuch Hota Hai. tisu bersepah-sepah atas tilam masa tu. merah muka. rasanya kalau lah saya kumpul air mata yang mengalir masa tengok cerita tu, mungkin dah penuh gayung kot, boleh buat basuh mukalah. cewah. mana taknya, dari episod pertama dah nangis. sampai lah episod 11. straight menangis. penat rupanya menangis ni. yang paling tak dapat saya lupakan, lepas saya tengok cerita tu saya terpaksa telan panadol sebab pening macam nak demam. dahsyat kau! over acting kan macam lah saya yang berada dalam drama tu. haha. tapi serius. itu yang terjadi.

nah...my fave song of the drama!






5 comments:

Anonymous said...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

Ezzan Yusop said...

hello hapi...have a nice day to you too!!! thanks for visiting here, hope you enjoy your visits here...(i sound like a tourist guide or something. hehe)

Xara said...

cerita ni saya tak pernah tengok habis. tengok 15 minit pun bercucran air mata. sedih woo..

Ieda said...

setuju... cerita tu sangat sedih.... mau habis tisu sekotak tngok cerita tu...

Ezzan Yusop said...

kak suri : kan kan. awal2 dah nangis. hehe!

ieda's : yes. habis lah tisu duk lap airmata.