Followers

Thursday, May 27, 2010

LRT...please?





boleh tak kalau saya nak cadangkan pada parlimen atau kerajaan lah kan supaya bina LRT dalam putrajaya ni macam Star atau Putra tu? saya rasa ini sangat bagus dalam usaha untuk memajukan lagi kawasan putrajaya. mungkin orang kata dah ada park and ride kenapa nak ada LRT kan. bagi saya kalau LRT senang. tidak perlu tempuh jam. ni kalau naik bas. sama saja. jam jugak.

ok tak cadangan saya ni? ;p




ini adalah sindrom orang yang tak biasa keluar awal pagi, selalunya keluar rumah pergi pejabat pukul 10 tak pernah harungi jam. sekarang ni uols mak pagi-pagi selalu nak mengamuk sebab jam memanjang sampai naik hantu ngamuk sorang-sorang dalam kereta. keluar selepas 7 pagi jam, keluar sebelum 7 pagi pun jam. aiyoyo! pukul berapa entah nak kena keluar? pukul 6 ke? *emo*


ok lah. kalau Star, Putra, ERL tak boleh, saya terima lah juga kalau ada Monorail. hehee!



6 comments:

Xara said...

Ezzan, tujuan park & ride tu asalnya adalah untuk monorail. Dalam perancangan asal pembinaan Putrajaya, memang dicadangkan untuk buat monorail. Malahan dia punya infrastruktur kebanyakkannya dah ada. Cuma kenapa kerajaan tak proceed dengan pembinaan monorel dan gantikan dengan bas tu, saya tak sure. Tak cukup bajet kot?

Selamat mengharungi Jem..ngehehe

nurul azida ahmad said...

best gak ade monorail kan. tula, dgr kate dulu nak pasang monorail, ke LRT. hurm. hope akan dtg adela. kalau die nak gune park n ride naik bus tu sume, kene tutup jalan, maksudnyer bus je jalan, mudah. huhu. *tapi tak kan la nak tutup jalan plak*, kene banyak pk lagi. aiyayai~

Unknown said...

bagus..sye pernah terpikir tu..rail lrt yg tak siap tu...ntah bile nak siap....cepat pg jumpe Dato' Najib..

Anonymous said...

gomen mengajar anda menjadi lebih penyabar.kuikuikui

noname said...

so, dpt mana? ;P

Ezzan Yusop said...

kak suri : oohh ada perancangan rupanya ek? baru tau. tapi nape cm x perasan ek cm ada tapak die ke ape ek..hmm...

zida : tu la kn. bygkan kalau ada. omg. sungguh convenient. nak gi ke mana2 dlm putrajaya senang. takyah nak cari parking. huhu!

ienafazlyna : hehe. xde sape ke kat JPM nak cadangkan usul ini? heheh.

linda : ye. mmg sungguh penyabar.

kheri : dude..check out my fb status. can't mentioned it here! :)