Followers

Thursday, April 16, 2009

seharian tidak bekerja

hari ini saya bangun awal. selalunya lepas subuh, bantal akan melambai ke arah saya. memanggil untuk sambung tidur balik. tapi hari ini tidak. tidak tidur selepas subuh.
(ceh, itupun nak beritahu)

saja, sebab saya jarang bangun awal sewaktu hari bekerja.
selalunya sama ada saya tak cukup tidur mahupun tak tidur langsung.
takpun, bangun-bangun nampak cahaya yang tak natural.
cahaya dari komputer pejabat.
dah lama tak bangun awal. rasa fresh bah!
bangun-bangun sidai kain, hirup udara segar di luar.
tengok matahari naik. sungguh nyaman rasa.

kenapakah begitu semangat saya hari ini?
(sebab dah rehat satu hari dah kot! tidur tak hingat dunia!)
oh, terlupa pula.
semalam saya mc. badan terlalu penat sehingga menjejaskan kesihatan saya. doktor bagi mc sehari saja. nak minta 2 tapi fikirkan kerja, tak jadi pula.

kasihan.
bukan kasihan kat kerja.
kasihan kat saya...
sakit-sakit pun masih fikir pasal kerja.

1 comment:

nurul azida ahmad said...

zda dpt ubat alahan paru2,,,